عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تهیه تاریخ شفاهی جنگ و خاطره نگاری والدین شهدا در گلستان


تهیه تاریخ شفاهی جنگ و خاطره نگاری والدین شهدا در گلستان

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از تهیه تاریخ شفاهی جنگ و خاطره نگاری والدین شهدا در استان گلستان خبر داد.

 

 به گزارش ایثار واحد گلستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: روش تاریخ شفاهی و مصاحبه های تصویری فعال و هدفمند با ایثارگران دفاع مقدس می تواند امکان شناخت و رصد کامل و درستی از موضوع و همچنین شناخت تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس را از میان گفتارهای ایثارگران فراهم سازد.

 

 وی افزود: شناخت جنگ مستلزم آگاهی درست از ماهیت این واقعه و کنشگران آن است و تحقق این مهم، مستلزم استفاده از نظریه ها، روش ها و بازشناخت مواد و مصالح و ابزارهای متعدد کاوش است.

 

 وی بیان کرد: طرح تاریخ شفاهی جنگ شامل تمام والدین معظم شهدا استان گلستان می شود که در قید حیات هستند. پدر و مادر شهیدان از نظر قانونی جزو ایثارگران محسوب شده و به عنوان راویان زنده می توانند بازگو کننده بخش مهمی از تاریخ این سرزمین باشند.

 

 جهانی درباره مراحل اجرای طرح گفت: شناسایی و انتخاب والدین شهدا، تشکیل پرونده فرهنگی و سازمان دهی و برنامه ریزی، ضبط تصویری، مصاحبه، عکاسی پشت صحنه، تدوین و آماده سازی راش ها، پیاده سازی متن مصاحبه ها ، چکیده سازی، نمایه سازی و نوشتن گزارش کار و ارسال فیلم و متن پیاده شده و ملحقات به مرکز اسناد ایثارگران برای طبقه بندی در آرشیو در تهیه این طرح برنامه ریزی شده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: از تعداد دو هزار و ۹۰۰ والدین معظم و معزز شهدا، حدود ۷۵ درصد این عزیزان سن ۷۰ تا ۱۱۰ سال دارند و اهمیت ثبت و ضبط خاطرات این عزیزان به عنوان اسناد زنده جنگ بیش از پیش دارای اهمیت است.

 

 مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان تصریح کرد: در همین راستا از دو سال قبل با انقعاد تفاهم نامه های مختلف با مراکز رسمی و همچنین اجاره استودیوهای مختلف، نسبت به ثبت و ضبط خاطرات شفاهی این عزیزان اقدام شده است.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .