عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزشهای مهارتی جهت خانواده زندانیان در دستور کار انجمن حمایت از زندانیان

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان خبر داد:

آموزشهای مهارتی جهت خانواده زندانیان در دستور کار انجمن حمایت از زندانیان

آموزشهای مهارتی جهت خانواده زندانیان در دستور کار انجمن حمایت از زندانیان

 در راستای گسترش آموزش های مهارتی در سطح ندامتگاهها و خانواده های زندانیان، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، در جلسه هیأت امناء حمایت از زندانیان، اقدامات سال 1393 و برنامه های پیش رو را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، ابوالفضل تیرانداز مدیر کل در جلسه ای هیأت امناء حمایت از زندانیان،باحضور مدیرکل زندان و اقدامات تأمینی، دادستان گرگان و رئیس زندان گرگان، اقدامات سال 1393 و برنامه های سال جاری را تشریح کرد.

 تیرانداز در ابتدا با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال 1371 جهت برگزاری دوره های مهارتی در ندامتگاهها بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: سال گذشته 59 دوره آموزشی در ندامتگاههای گرگان و گنبد، با حجم بالغ بر 134 هزار نفر – ساعت، جهت 834 نفر برگزار گردید.

 این دوره ها در 32 حرفه شامل: پرورش زنبور عسل، پرورش گوسفند، تعمیر موتورهای بنزینی، کارگر عمومی برق ساختمان درجه 3، پیرایش مردانه و ... اجرا شد که باعث گردید نرخ رجعت مجدد زندانی از متوسط کشور که 4% است، پائین تر آمده و به 2.5% برسد.

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان همچنین با ارائه برنامه های مربوط به خانواده زندانیان، تصریح کرد: برای فرزندان زندانیان، مشاوره و هدایت شغلی آموزشی و نیز بازدید از مراکز و کارگاه های موجود از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده می باشد و برنامه های اوقات فراغت برای این قشر نیز خارج از سقف تعهدات اجرایی می شود و سعی بر آن بوده تا دوره های کاربردی جهت نزدیکتر شدن به بازار کار با کمترین سرمایه برای این قشر برگزار شود.

 تیرانداز همچنین با اشاره به برنامه ترغیب همسران زندانیان برای دریافت آموزش، گفت: برنامه مدل بازار محور با حمایت خیرین و فعالین اقتصادی برای این قشر قابل اجراست که تولید متناسب با نیاز جهت ارائه به بازار فروش و کسب درامد برای ایشان از این طریق قابل برنامه ریزی می باشد..

 وی در ادامه در ارتباط با برنامه های سال 94 در این حوزه بیان نمود: در سال 1394 به دنبال کاهش ساعت آموزش و افزایش برخورداری گروه هدف هستیم و از این حیث برگزاری حرفه های متنوع صنعت ساختمان که علاوه بر کوتاه مدت بودن، با حداقل سرمایه می تواند برای افراد ایجاد شغل کند و نیز امکان برخورداری آنها از بیمه یارانه ای مهیا میگردد.

 مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان در قسمتی دیگر به اهمیت توانمندسازی خانواده مددجویان پرداخت و تصریح نمود: اگر قرار باشد برنامه ریزی منسجمی جهت توانمندسازی خانواده مددجویان زندانی صورت گیرد، نیاز به همکاری سایر عوامل ذیربط می باشد و در واقع تهیه اطلاعات دقیق از فرزندان گروه هدف، شرایط را برای افزایش اثربخشی آموزش های مهارتی در قالب مدل بازار محور فراهم می کند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .