عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تا پایان دی ماه 1402 در گلستان، بیش از 48 هزار درخواست صدور مجوز ثبت شده است

صلبی مدیر کل اقتصادی گلستان:

تا پایان دی ماه 1402 در گلستان، بیش از 48 هزار درخواست صدور مجوز ثبت شده است

تا پایان دی ماه 1402 در گلستان، بیش از 48 هزار درخواست صدور مجوز ثبت شده است

روح اله صلبی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی مستقیم و خارج از درگاه ملی مجوزها از متقاضیان مجوز ثبت نام کنند، احتمال نقض حقوق متقاضی مجوز زیاد خواهد بود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان، روح اله صلبی اظهار داشت: درگاه ملی مجوزها برای همه کسب وکارها، شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور مجوز را اعلام کرده و به ‌طور کاملاً غیرحضوری درخواست مجوز را ثبت و اطلاعات اولیه را از متقاضی میگیرد و او را هدایت میکند تا از درگاه صادرکننده مجوز، فایل مجوزش را بدون حضور و کاغذ، طی زمان اعلامی دریافت کند.

صلبی در ادامه گفت: هدف اصلی درگاه ملی مجوزها این است که هرکس، بتواند به‌راحتی کسب ‌وکارش را ثبت کند و با داشتن مجوز، رسمی و قانونی کار کند تا از منافع رسمی کارکردن مثل داشتن فاکتور و برند، گرفتن وام و شریک، فروش به دولت و شرکت‌ های بزرگ، شرکت در نمایشگاه و...استفاده کند و روز به روز بزرگتر و موفق تر شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: پیرو بند (ح) تبصره 18 قانون بودجه کشور سال 1401 مبنی بر انجام کلیه امور مربوط به مجوز های کسب و کار از قبیل دریافت تقاضا، پاسخ دهی به استعلام ها و تاییدیه ها و صدور مجوز از ابتدای سالجاری، صرفا از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور صورت گرفته و اخذ هرگونه هزینه بابت خدمات صدور مجوز و انجام امور مربوط خارج از سامانه مذکور توسط دستگاه های دولتی ممنوع می باشد.

وی اشاره نمود: اگر دستگاه های اجرایی مستقیم و خارج از درگاه ملی مجوزها از متقاضیان مجوز ثبت نام کنند، احتمال نقض حقوق متقاضی مجوز زیاد خواهد بود.درگاه ملی مجوزها، روز و ساعت درخواست مجوز را ثبت و مراقبت می‌کند هیچ دستگاهی از متقاضیان، شرط و مدرک و هزینه اضافه طلب نکند و همه مجوزهای درخواست شده در زمان مقرر صادر شوند.

صلبی در پایان گفت: با توجه به گزارش دریافتی از درگاه ملی مجوزها، تا پایان دی ماه 1402 در استان گلستان، تعداد 48143 درخواست صدور مجوز ثبت شده است که از این تعداد، مجوز 26059 مورد صادر شده است، تعداد 1762 مورد در انتظار پاسخ استعلام یا تایید مدارک، 2554 مورد در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضی و 17768 مورد آن به دلیل نقص در استعلام یا مدارک ارائه شده صادر نشده است.

10 مجوز پر تقاضا در بین درخواست­ های صدور مجوز با تعداد 14854 مورد شامل؛ کسب و کار خانگی (به ویژه خیاطی لباس)، فعالیت تولیدی انفرادی صنایع دستی، کارت رانندگی بین شهری (هوشمند)، کارت ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافربری برون شهری و روستایی، پروانه اشتغال به کار مهندسی شخص حقیقی، کسب و کار خانگی قالیبافی، تاسیس واحد تولیدی و صنعتی، تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه­ای آزاد، کسب و کار خانگی تایپیست و کارت فعالان صنایع دستی می­باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اقتصاد و دارایی
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .