عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نظارت ۷۰۰ بازرس بر مراکز خدمات دهنده به مسافران نوروزی گلستان


نظارت ۷۰۰ بازرس بر مراکز خدمات دهنده به مسافران نوروزی گلستان

نظارت ۷۰۰ بازرس بر مراکز خدمات دهنده به مسافران نوروزی گلستان

 

رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر استان گستان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: قریب به ۷۰۰نفر از بازرسان و ناظران دستگاه‌های نظارتی بر مراکز خدمات دهنده به مسافران نوروزی نظارت می‌کنند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، درویش‌علی حسن‌زاده با اشاره به نزدیک شدن ایام پایانی سال و فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ و هم‌زمانی آن با ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های صادره توسط ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و وزارتخانه‌های متبوع دستگاه‌های نظارتی استان، حدود ۷۰۰ نفر از نیروهای بازرس دستگاه‌های نظارتی و خدمات‌رسان با مشارکت اتاق اصناف، جوامع و اتحادیه‌های صنفی گردشگری بر مراکز اقامتی پذیرایی و خدماتی مورد مراجعه مردم نظارت می‌کنند.
رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر استان گستان ضمن اشاره به شرح وظایف محوله توسط هر یک از دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و خدمات‌رسان، بیان کرد: اقدامات مناسبی از قبیل برگزاری جلسات تخصصی درون دستگاهی و مشترک شامل کمیته نظارت و تنظیم بازار در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، برنامه‌ریزی‌های درون دستگاهی به‌منظور ارائه بهترین خدمات برای مسافران و گردشگران نوروزی با تشکیل ستادهای ویژه نظارتی درراستای افزایش رضایت شهروندان و مسافران و همچنین کاهش تخلفات احتمالی اجرایی شده است.
وی افزود: این اقدامات می‌تواند زمینه‌ساز افزایش میزان ماندگاری و اقامت گردشگران در استان را فراهم سازد و علاوه بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان و مسافران، موجب رشد اقتصادی استان شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در ادامه گفت: اقدامات نظارتی صورت گرفته در قالب برگزاری گشت‌های نظارتی تخصصی و نیز جلسه‌های مشترک ستاد و کمیته نظارت و تنظیم بازار با حضور تیم‌های مختلف در نوبت‌های صبح، عصر و حسب مورد شبانه به‌منظور بررسی نحوه ارائه خدمات واحدهای صنفی و جوامع گردشگری و مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و... است.
 
۱۴ شعبه تعزیرات حکومتی آماده بررسی تخلفات نوروز و ماه مبارک رمضان
وی یادآور شد: اعضای کمیته نظارت و تنظیم بازار شامل ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعزیرات حکومتی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دامپزشکی، غله و خدمات بازرگانی، استاندارد، فرودگاه‌ها، راه‌آهن شمال شرق ۲، ورزش و جوانان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، پلیس اقتصادی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اتاق اصناف، بازرسی و نظارت اتاق اصناف و نیز مشارکت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اتحادیه‌های صنفی و خدماتی، جوامع رستوران‌های بین‌راهی، هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی، خانه مسافرها و انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل برون‌شهری و نیز توزیع‌کنندگان گاز‌ مایع هستند.
حسن‌زاده افزود: هرکدام از این دستگاه‌های اجرایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازرسان و ناظران به‌کارگیری شده در ایام اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان نسبت به حضور در مراکز مربوطه اقدام می‌کنند.
رئیس کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان در پایان بیان کرد: مردم شریف استان، مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن ستاد مرکزی خدمات سفر کشور ۰۹۶۲۹، شماره تلفن ۱۲۴ اداره‌کل صمت و شماره تلفن‌های اضطراری دستگاه‌های مرتبط اطلاع‌رسانی کرده و در این زمینه ۱۴ شعبه تعزیرات حکومتی نیز به‌صورت شعب ثابت در کنار شعب سیار آماده بررسی پرونده‌های احتمالی از تخلفات خواهند بود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .