عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مراجعه ۳۴ هزار مهمان نوروزی به پست های خدمات بشردوستانه هلال‌احمر در گلستان


مراجعه ۳۴ هزار مهمان نوروزی به پست های خدمات بشردوستانه هلال‌احمر در گلستان

مراجعه ۳۴ هزار مهمان نوروزی به پست های خدمات بشردوستانه هلال‌احمر در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان در تشریح خدمات استان در طرح ملی یکپارچه خدمات نوروزی هلال‌احمر استان گفت: از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین  ۳۴ هزار مسافر به پست های خدمات بشردوستانه هلال احمر استان مراجعه کردند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر گلستان، قاسم غریب آبادی در تشریح خدمات هلال احمر استان در طرح ملی یکپارچه خدمات نوروزی تا هشتم فرودین اظهار کرد: با آغاز طرح خدمات نوروزی در ۸ پست ثابت و ۱۱ پست سیار ۳۴ هزار نفر به پست های بشردوستانه مراجعه کرده اند و این خدمات عمدتا در بخش اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر به مسافرین، مراجعه به فضای دوستدار کودک و مراجعه به خیمه نماز بوده است. در این مدت ۷۳۹ عضو جوان در ارائه خدمات مشارکت کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: همچنین در قالب پویش بهرفت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر برای بهبود رفتارهای ترافیکی به این پویش پیوستند و اعضای جوان توصیه‌های لازم را به مسافرین ارائه دادند.
غریب آبادی با اشاره به آماده باش تیم ها در طول ایام نوروز گفت: روزانه ۱۳۷ نیروی عملیاتی در ۳۶ پایگاه و مرکز امدادی و کشیک اضطراری شعب آماده باش هستند و تا کنون به ۱۱۸ حادثه که ۵۷ مورد آن جاده ای بوده است خدمات دادند. از میان حادثه دیدگان ١٤٣ نفر مصدوم شدند و ۵۰ نفر آنها توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند. در این حوادث ۲۵۳ نیرو بکارگیری شدند.
وی با اشاره به بهره مندی از فرصت نوروز برای آموزش مسافرین گفت: در مدت اجرای طرح به ۷ هزار مراجعه کننده مباحث آموزشی با اولویت مسمومیت غذایی، احیای قلبی_ریوی، کنترل فشارخون، ایمنی در برابر زلزله و نکات لازم در برابر بیماری‌های مسری ارائه شده است‌.
غریب آبادی با اشاره به اعزام خودروی سفیر آموزش به مناطق مختلف استان گفت: این خودرو با تجهیرات آموزشی لازم با حضور مربیان به آموزش حدود ۸۵۰ نفر از مردم اقدام کرده است. همچنین در مدت اجرای طرح ۵ هزار بروشور آموزشی با موضوعات مختلف در بین مسافرین توزیع شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به طرح هلال رحمت به مناسبت ماه مبارک رمضان و نوروز خاطرنشان کرد: به منظور تامین بخشی از نیازهای ضروری خانواده‌های کم برخوردار، یک هزار و ۳۸۷ سبد معیشتی در سطح استان توزیع شده و ۵۲۷ سفره افطاری برپا شده است. همچنین با مشارکت ۸۸ داوطلب به ۴۱۸ نفر از سالمندان در خانه‌های آنها و سرای سالمندان خدمات حمایتی و بهداشتی ارائه شده است. 
غریب آبادی گفت: در این مدت در ۸ مرکز توانبخشی به ۷۸۲ نفر مراجعه کننده خدمات درمانی داده شده و نیاز دارویی حدود ۳ هزار مراجعه کننده تامین شد. همچنین معاینات پیش از اعزام ۳ هزار و ۶۶۰ زائر حج تمتع انجام و برای تکمیل مراحل ثبت نام به کاروان‌ها معرفی شدند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس5
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .