عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحقق تکالیف ابلاغی دولت در حوزه مسکن با هم افزایی و برنامه ریزی


تحقق تکالیف ابلاغی دولت در حوزه مسکن با هم افزایی و برنامه ریزی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در اولین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: تحقق تکالیف ابلاغی دولت در حوزه مسکن به استان گلستان با برنامه ریزی و هم افزایی بین دستگاه های ذیربط امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، اولین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل راه و شهرسازی گلستان به ریاست مهندس سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، با رویکرد پایش برنامه های اجرایی و ابلاغ کلی معاونت های اداره کل در سال 1403 و همچنین بررسی برنامه ها و پیشنهادات اعضا برای تحقق و پیشرفت طرح های مسکن منطبق با طرح نهضت ملی مسکن در گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: ساخت مسکن یکی از مهم ترین برنامه های دولت است که انجام این تکلیف تنها بر عهده وزارت راه و شهرسازی نمی باشد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیر کارگروه ساخت مسکن در کشور اقدام می کند و سایر نهادها نیز موظف به همکاری و اجرای این پروژه عظیم هستند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در استان گلستان نیز باید از ظرفیت دستگاه های ذیربط برای تحقق وعده دولت در ساخت مسکن استفاده کرد.

حسینی با بیان اینکه تحقق تکالیف ابلاغی بدون برنامه ریزی و هم افزایی امکان پذیر نخواهد بود گفت: این اقدام مهم تنها با هم افزایی بین دستگاه ها ذیربط اجرایی می شود.

وی افزود: علی رغم وجود موانع و مشکلات فراوان برای تولید و عرضه مسکن در گلستان، با توجه به ساخت بیش از 67 هزار مسکن در حوزه های مختلف مسکن حمایتی، نوسازی مردمی، مسکن اقشار، مسکن روستایی در دوران طلایی جهاد قرار داریم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این تلاش که مرهون تلاش های بی شائبه کارکنان اداره کل راه و شهرسازی گلستان و مدیران استانی است، موجب خدمت به مردم استان و خانه دار شدن اقشار مختلف می شود.

حسینی همچنین گفغت: با توجه به کمبود زمین در استان گلستان بهترین روش های تولید مسکن، ساخت به روش خودمالکی و تولید مسکن در بافت های فرسوده شهری است.

وی در انتها تاکید کرد: برای اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن در گلستان، برنامه یکساله برای ساخت 94 هزار واحد مسکونی که برنامه ابلاغی استان طی چهار سال می باشد، در برش های استانی و شهرستانی نوشته و به بخش های ذیربط ابلاغ شود.

گفتنی است در پایان این جلسه که با حضور معاونین و روسای ادارات شهرستانی و روسای ادارت ستادی اداره کل راه و شهرسازی گلستان برگزار شد، هر یک از معاونین اداره کل گزارشی از عملکرد یکساله در حوزه های مسکن، راهسازی، املاک و حقوقی، شهرسازی و توسعه مدیریت منابع ارائه کردند.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .