عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نظارت بر ترازوهای واحدهای صنفی عرضه میوه و تره بار


نظارت بر ترازوهای واحدهای صنفی عرضه میوه و تره بار

نظارت بر ترازوهای واحدهای صنفی عرضه میوه و تره بار
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: با هدف رعایت حقوق مصرف کنندگان طبق هماهنگی با اداره کل استاندارد گلستان گشت مشترک با هدف بررسی ترازوهای واحدهای میوه وتره بارشهرستان گرگان صورت پذیرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان گلستان، جعفر کرامتی گفت: طی گشت مشترکی، بازرسان اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان بهمراه کارشناسان اداره کل استاندارد گلستان از میوه فروشی های سطح شهرستان گرگان با هدف بررسی ترازوهای این واحدهای صنفی بازدید نمودند.
کرامتی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده با اداره کل استاندارد استان بازدیدهای دوره ای از سایر واحدهای صنفی که در محل واحدصنفی خود از ترازو استفاده می کنند صورت می پذیرد.
وی با بیان اینکه میزان بودن ترازوها و وزنه‌های مورد استفاده در توزین کالا از مهمترین وظایف اصناف است، اظهار کرد: بی‌توجهی به این امر از سوی اصناف، نه تنها معاملات آنها را از لحاظ شرعی و عرفی دارای اشکال می‌کند بلکه به لحاظ قانونی هم قابل پیگرد و مجازات خواهد بود.
وی افزود: ترازوهای سبک مورد استفاده در مراکز صنفی به طور مستقیم با زندگی عامه مردم در ارتباط است و در صورت وجود هرگونه عدم دقت، این تجهیزات نیز پلمب خواهند شد لذا به شهروندان توصیه می شود در هنگام خرید، به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها که در دید مشتری است توجه نموده و از مراکزی که ترازوهای آنها فاقد برچسب صحت عملکرد است خودداری نمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 42
  • کد خبر : 113091