عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احداث پل بایلر گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان آغاز شد


احداث پل بایلر گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان آغاز شد

  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آغاز احداث پل بایلر در شهرستان گنبدکاووس با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: مراسم احداث این پل با حضور استاندار و فرماندار گنبدکاووس، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی با اشاره به آغاز احداث پل بایلر در شهرستان گنبد با اعتبار 63 میلیارد تومان، اظهارداشت: پل بایلر در مسیر راه ارتباطی گنبدکاووس – کلاله قراردارد و شامل ۲ دهنه ۲۵ متری است که توسط پیمانکار ساخته می‌شود.

به گفته وی، قرارداد ساخت این پل در جاده گنبدکاووس - کلاله بر روی رودخانه اوغان 15 ماهه است و اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پل از منابع سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای تامین می‌شود.

مصدقی ادامه داد: پل بتنی و قدیمی بایلر این شهرستان با هشت متر عرض و ۲۵ متر طول، بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و جوابگوی نیاز فعلی چه تردد خودروها و چه آب گذری نیست.

وی، ارتفاع پل جدید را ۱۲ متر اعلام کرد و افزود: پایه‌های پل جدید بُتنی و بدنه عرشه آن فلزی (فولادی) با روکش آسفالت خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تصریح کرد: آبگرفتگی پل قدیمی بایلر گنبدکاووس معمولا براثر بارندگی در مناطق جنگلی و کوهستانی بالادست یعنی گالیکش و طغیان رودخانه «اوغان» این شهرستان که در بخشی از مسیر خود از حاشیه روستای بایلر گنبدکاووس عبور می‌کند، همواره گلایه اهالی ساکن در منطقه و مردم در حال تردد را به دنبال داشت.

مصدقی تاکید کرد: با ساخت پل جدید با ارتفاع بالا نگرانی مردم این شهرستان و کلاله برای تردد در هنگان بارندگی و سیلاب برطرف خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس در مجموع ۳۳.۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۳۶.۱ کیلومتر راه فرعی و ۵۷۵.۲ کیلومتر راه روستایی ثبت شده و شناسنامه دار دارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .