عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی برگزار شد

با حضور بخشداری ها در اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان؛

جلسه هماهنگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی برگزار شد

جلسه هماهنگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی برگزار شد

 جلسه هماهنگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی برگزار شد

 جلسه هماهنگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی با حضور مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان، 27 بخشداری سطح استان، نماینده صندوق کارآفرینی امید استان، نماینده اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه پلاک عمومی کشور و نمایندگان دو شرکت خودرو ساز ذیصلاح در محل اداره كل حمل و نقل و پايانه ها برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان: مهدي ميقاني مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان با اشاره به وجود حدود هزار روستا در استان و همچنین تراکم بالای جمعیت در روستاها و همچنین ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بخش حمل و نقل روستایی تا همین اواخر متولی خاصی نداشت که بعد از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها مطالعات گسترده ای انجام شده و در نهایت آیین نامه ساماندهی حمل و نقل روستایی از سوی هیئت وزیران در سال3 139 تصویب شده و مدیریت روستاهای خارج از حریم شهرها به عهده دفتر روستایی و شوراهای استانداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه های گذارده شد .

وی ضمن اشاره به تفاهم نامه منعقده فيمابين سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با شركت هاي خودرو ساز و صندوق كارآفريني اميد در خصوص اعطای تسهيلات مورد نياز جهت توسعه ناوگان حمل و نقل روستايي افزود: در اين طرح 120 دستگاه خودروي ون از محصولات دو شركت داخلي كاسپين خودرو و ديار خودرو با استفاده از تسهيلات وام به ميزان 80 درصد قيمت وسيله نقليه و 20 درصد سهم آورده در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

میقانی خاطرنشان كرد: خودرو هاي توليدي به قيمت تقريبي 750 ميليون ريال با تسهيلات اعطايي 4 درصد و باز پرداخت حداكثر6 ساله عرضه مي شود که امیدواریم به تلاش بخشداری های سطح استان در خصوص جذب این سهمیه در اسرع وقت اقدام نماییم.

در ادامه نمایندگان بخشداری ها و همچنین نماینده صندوق کارآفرینی امید استان در حضور نمایندگان دو شرکت خودروسازو همچنین نماینده اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه پلاک عمومی کشور مسائلی را طرح و به شرح ذیل مورد بررسی قرار دادند: داشتن کارت هوشمند برای رانندگان متقاضی، اهل و ساکن روستا بودن، قیمت خودرو، فعالیت سواری های شخصی، شرایط بانکی، ایستگاه مشخص در شهرها و ...... و در پایان به جمع بندی مطالب پرداخته و ابهامات مرتفع گردید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .