عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند استراتژیک بخش گردشگری گلستان در حال تدوین است

محمدجواد ساوری خبر داد؛

سند استراتژیک بخش گردشگری گلستان در حال تدوین است

سند استراتژیک بخش گردشگری گلستان در حال تدوین است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از تدوین سند استراتژیک (توسعه) بخش گردشگری با توجه به بخش‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان با تدوین مأموریت چشم‌انداز و محورهای راهبردی و استراتژی‌های توسعه این بخش خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز چهارشنبه 4 مهرماه 1403 گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در راستای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای گردشگری با توجه به بخش‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان نسبت به تدوین سند استراتژیک توسعه بخش گردشگری با تدوین مأموریت چشم‌انداز و محورهای راهبردی و استراتژی‌های توسعه با بهره‌گیری از توسعه فناوری‌های پیشرفته، تسهیل قوانین و بهبود فضای کسب‌وکار در حوزه‌های مختلف گردشگری ازجمله گردشگری سلامت، کشاورزی، طبیعت‌گردی، تاریخی و مذهبی و... اقدام کرده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در این سند موضوعاتی چون افزایش مشارکت اقتصادی ذی‌نفعان این صنعت، معرفی فرهنگ و آداب‌ورسوم، کاهش تصدی‌گری بخش دولتی و گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی، آموزش، توسعه زیرساخت، توسعه تجارت الکترونیک  توسعه پایدار، احیاء و باز زنده سازی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، برندسازی در بازاریابی محصولات صنایع‌دستی، جذب مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و توسعه منابع انسانی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این سند محورهای ارزشی چون حفظ و احیاء میراث ملموس و ناملموس، توجه به اصالت ملی و دینی، مشتری مداری، پایداری منابع گردشگری، تعهد و مسئولیت‌پذیری و اخلاق‌مداری موردتوجه قرار می‌گیرد.
ساوری در پایان بیان کرد: برنامه عملیاتی سند بخشی گردشگری با تشکیل دفتر مدیریت استراتژی در حال تدوین برنامه عملیاتی است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .