عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهروندان گلستانی برای هر لیتر آب شرب کمتر از 3 ریال پرداخت می کنند

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان :

شهروندان گلستانی برای هر لیتر آب شرب کمتر از 3 ریال پرداخت می کنند

شهروندان گلستانی برای هر لیتر آب شرب کمتر از 3 ریال پرداخت می کنند

 به گزارش پایگاه خبری شرکت آبفا گلستان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با تاکید بر واقعی شدن قیمت آب گفت: در حال حاضر قیمت یک لیتر بنزین و آب بسته بندی هرکدام از قرار لیتری 1000 تومان در کشورمان با هم برابری می کنند و این در حالی است که هزینه هر مترمکعب(1000 لیتر) آب شرب که در اختیار مردم قرار می دهیم 1100 تومان می باشد در صورتیکه ما تنها 2.7 ریال از مردم دریافت می کنیم .

 مهندس محمد هادی رحمتی افزود: قطعاً اقتصادی شدن آب می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش سرانه مصرف آب داشته باشد.

 وی بر ضرورت وجود مقررات و ضوابط در مورد مصرف آب تاکید کرد و افزود: باید برای مصرف کنندگانی که بی محابا و بدون توجه به این شرایط بحرانی آب مصرف می کنند مقررات و ضوابط بازدارنده تعیین شود.

وی خاطر نشان کرد قوانینی که در سالهای گذشته وجود داشته متناسب با آن سالها بوده اکنون ما در شرایطی هستیم که باید در این قوانین بازنگری شود و برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند شرایط سختگیرانه وضع گردد.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان تصریح کرد با توجه به اینکه مصرف سرانه آب در استان افزون بر 220 لیتر در شبانه روز است ، انتظار داریم با اطلاع رسانی بیشتر و مشارکت مردم و همچنین واقعی شدن تعرفه آب و اعمال مقررات و قوانین ، این رقم به کمتر از 150 لیتر در شبانه روز برسانیم که فاصله معناداری تا آن زمان داریم.

وی در ادامه به میزان مصرف آب در تابستان سالجاری اشاره کرد و گفت مصرف آب شهروندان گرگانی در این ایام از 72 هزار و 25 مترمکعب در شبانه روز تجاوز نکرده است.پیش بینی میشود با توجه به اینکه به سمت خنک شدن هوا می رویم این یک دوره ی گرمای مقطعی باشد و تاثیری زیادی برمنابع و ذخایر آبی نگذارد اما همچنان همکاری و مساعدت مردم را در زمینه مصرف درست آب طلب می کنیم.

مهندس رحمتی ضمن اشاره به کمرنگ بودن اجرای مبحث 16 مقررات ملی ساختمان گفت: ما از شهرداری و سازمان نظام مهندسی درخواست کردیم برای رعایت مقررات ساختمان سازندگان را به نصب تجهیزات و تاسیسات کاهنده و استاندارد آب ملزم و از روشهای سنتی در مورد تاسیسات آب جداً دوری کنند و شرایط محدودیت منابع آب کشور را درک کرده و همکاری های جدی تر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خاطر نشان کرد: اخیراً با تلاش و پیگیری های مستمر توانستیم علاوه بر اینکه کاهش تبعات خشکسالی موفق عمل کنیم و در زمینه‌های گوناگون از جمله جذب فاینانس، مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها و نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه موفق عمل نموده و بر این اساس انتظار می‌رود همه کارکنان شرکت با تلاش مضاعف در صدد پایداری جایگاه واقعی آبفای استان در قسمت آب و فاضلاب برآیند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 781
  • کد خبر : 12851