عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در حال حاضر در شهرهای استان قطعی آب نداریم

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

در حال حاضر در شهرهای استان قطعی آب نداریم

در حال حاضر در شهرهای استان قطعی آب نداریم

 به گزارش روابط عمومی آبفا گلستان، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با حضور در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری از شبکه گلستان با بیان این مطلب که در حال حاضر در شهرهای استان قطعی آب نداریم خاطر نشان کرد: در کلیه شهرهای استان همکاران ما بصورت شبانه روزی در خال خدمت به مردم هستند و امیدواریم با همکاری شهروندان گلستانی تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مهندس رحمتی خاطر نشان کرد: براساس نقشه طبقه بندی استان های کشور براساس شاخص پایش منابع آبی از مهر 93 تا فروردین 94 استان گلستان با خشکسالی درگیر است.

وی با تاکید براینکه وضعیت آبی در استان گلستان در سال آبی جاری از مرحله تنش شدید آبی عبور نموده اظهار داشت متاسفانه استان گلستان جزء 4 استان دارای کمبود آب و در صدر استانهای کشور بلحاظ وضعیت نامطلوب آبی قرار گرفته است .

وی در خصوص میزان سرانه مصرف آب هر گلستانی تصریح کرد: سرانه مصرف آب هر گلستانی 220 لیتر در شبانه‎روز است و این در حالی است که استاندارد سرانه مصرف آب شبانه‎روز 130 لیتر است

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با اشاره به اینکه 95 درصد آب شهرهای استان از آب های زیر زمینی (چاه) تامین می شود افزود تنها 5 درصد آب شهرها از طریق چشمه ها تامین می شود و با توجه به کمبود بارندگی ها میزان آبدهی این چشمه ها بسیار کم شده است.

مهندس رحمتی افزودبا توجه به کاهش سفره های زیرزمینی و منابع محدود و تاسیسات از مهر ماه سال 93 مهندسی مجدد تاسیسات و منابع تامین آب در دستور کار قرار گرفته که این امر موجب شد میزان بهره برداری تاسیسات را بالا ببریم و با تنگناهایی که وجود دارد سعی داریم آب شرب مردم را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه که 10 درصد آبی که دراستان استحصال میشود به آب شرب اختصاص دارد افزود،با توجه به اینکه اعم آبیاری ما در بخش کشاورزی سنتی است حدواً 90 درصد به این بخش اختصاص داده شده است .

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان ابراز داشت: در حالیکه یک بطری آب معدنی در بازار 10 هزار ریال فروخته می شود ،شرکت های آب وفاضلاب یک متر مکعب آب را بطور میانگین 270 تومان بدست مصرف کننده می رسانند اما قیمت تمام شده برای شرکت های آب وفاضلاب حدوداً 1000 تومان هزینه دارد و زمانی که این محصول ارزان بدست مردم می رسد متاسفانه شاهد اسراف هایی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در خصوص مصرف بی رویه آب در ساخت و ساز هایی که در سطح شهرهای استان انجام می شود تصریح کرد تفاهم نامه ای با شهرداری به امضاء رساندیم که قرار شد هر گونه ساخت و سازی که پروانه ساختمانی برای آن صادر می شود یک نسخه به شرکت آب وفاضلاب استان فرستاده شود تا اعمال قانون شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 826
  • کد خبر : 10812