عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح تفصيلي 5 شهر استان گلستان در حال اجراست

مدير شهرسازي و معماري راه و شهرسازي:

طرح تفصيلي 5 شهر استان گلستان در حال اجراست

طرح تفصيلي 5 شهر استان گلستان  در حال اجراست

مديريت شهرسازي و معماري راه و شهرسازي گلستان خبر داد: طرح تفصيلي پنج شهر گرگان، گنبدكاووس، آزادشهر، دلند و خان ببين به شهرداري هاي استان ابلاغ شده و در حال اجرا مي باشد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "عيسي مهري" در مصاحبه با پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل، گفت: طرح جامع شهرهاي گميش تپه، نگين شهر و كلاله نيز در شورايعالي شهرسازي و معماري ايران به تصويب رسيده و در مرحله ابلاغ به شهرداري ها قرار دارند.

مهري افزود: طرح تفصيلي طرحي است كه براساس اسناد و ضوابط كلي طرح جامع، كاربري اراضي شهري و وضع دقيق و تفصيلي شبكه عبور و مرور و همچنين، ميزان تراكم ساختماني واحدهاي شهري و موقعيت كلي عناصر شهري را مشخص مي كند و سياست ها و اصول طرح جامع را به تناسب مقياس آن در قالب اسناد نقشه اي و ضوابط ضمائم آن اجرايي مي سازد و ملاك برنامه¬هاي توسعه و عمران شهرداري ها قرار مي¬گيرد.

وي با اشاره به اينكه طرح تفصيلي شهر بندرتركمن نيز در حال تهيه است، از تهيه طرح تفصيلي شهرهاي علي آبادكتول و راميان در قالب تفاهم نامه سه جانبه با شهرداري¬ها خبر داد و گفت كه اين طرح¬ها، مراحل وضع موجود خود را به اتمام رسانده و در مرحله مطالعات پيشنهادي قرار دارند.

مهري افزود: طرح تفصيلي شهرهاي اينچه¬برون و نگين¬شهر به زودي به تصويب كميسون ماده پنج طرح هاي تفصيلي استان خواهند رسيد.

وي ادامه داد: در تلاشيم كه طرح تفصيلي شهرهاي كلاله، مراوه تپه و گميش تپه را نيز، بزودي تهيه كنيم.

مدير شهرسازي و معماري راه و شهرسازي گلستان اظهار كرد: منابع مالي اين طرح ها از محل اعتبارات استاني تامين مي شود كه به سبب كمبود منابع، اين طرح ها را در قالب تفاهم نامه هاي سه جانبه با شهرداري ها در حال تهيه داريم.

مهري در پايان از تهيه طرح بازنگري تفصيلي شهر گرگان خبر داد و گفت: اقداماتي كه در محدوده و حريم شهرها انجام مي شود در صورت مغايرت با طرح هاي تفصيلي و جامع، در دبيرخانه كميسيون ماده 5 و كارگروه امور زيربنايي و شهرسازي استان بررسي مي شود.

به گفته وي، سال گذشته 398 پرونده در كارگروه تخصصي امور زيربنايي و شهرسازي استان و 98 پرونده در كميسيون ماده 5 گرگان مورد بررسي و رسيدگي قرار گرفت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .