عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی توسعه زراعت کلزا در استان گلستان برگزار شد


نشست هم اندیشی توسعه زراعت کلزا در استان گلستان برگزار شد

نشست هم اندیشی توسعه زراعت کلزا در استان گلستان برگزار شد

 نشست هم اندیشی توسعه زراعت کلزا در استان گلستان با حضور مهندس علیرضا مهاجر مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه های روغنی کشور، مهندس شاپور شکاری معاون مدیر کل پنبه و دانه های روغنی کشور، دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ، دکتر روشنی رییس موسسه تحقیقات پنبه کشور و جمع کثیری از کارشناسان و بهره برداران 18 مهرماه در محل موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار شد.

در این نشست مهندس علیرضا مهاجر مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی کشور طی سخنانی با اشاره به اینکه امروز بحث دانه های روغنی به عنوان یک ضرورت در کشور مطرح است گفت: تا زمانی که ما نتوانیم واردات را در حیطه قدرت خود بگیریم نمی توانیم در تولید محصول تحولی ایجاد کنیم به عبارت دیگر بازار برای ما تعیین می کند که ما چه محصولی بکاریم بنابراین ما نمی توانیم خودمان تعیین کنیم که چه محصولی بکاریم و به بازار عرضه کنیم.

وی در ادامه افزود: در استان گلستان با توجه به اینکه اقلیم مناسبی داریم می توانیم تلاش کنیم تا تولید محصولات زراعی را در واحد سطح افزایش دهیم.

مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی کشور در ادامه گفت: ما دیگر در بحث خرید تضمینی محصولات دانه های روغنی و مباشر خرید (سازمان تعاون روستایی) و پرداخت وجه مشکلی نخواهیم داشت.

مهندس مهاجر در پایان سخنانش تاکید کرد: بحث بازرگانی، تهیه بذور مناسب، تسهیلات ارزان قیمت و ادوات کاشت و برداشت از مهم ترین مسایلی است که در دستور کار ما قرار دارد.

در ادامه این نشست دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: اگر می خواهیم در کشت کلزا به اهداف از پیش تعیین شده برسیم و موفق شویم باید بحث بازرگانی آن را که شامل خرید تضمینی، مباشر خرید و پرداخت وجه به کشاورزان در کوتاهترین زمان ممکن مثل محصول گندم حل شود در این صورت ما نه تنها به اهداف سازمانی می رسیم بلکه فراتر از آن نیز خواهیم رفت.

دکتر مهاجر در ادامه تاکید کرد: کشت گیاه کلزا در تناوب بسیار موثر است و کشاورزان را تشویق به کشت این محصول کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان رتبه نخست کشت و تولید دانه‌های روغنی در سطح کشور متعلق به استان گلستان است.

 نشست هم اندیشی توسعه زراعت کلزا در استان گلستان برگزار شد

 

نشست هم اندیشی توسعه زراعت کلزا در استان گلستان برگزار شد

 

نشست هم اندیشی توسعه زراعت کلزا در استان گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .