عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دولت تدبیر و امید با درایت طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار را پیگیری می کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گردهمایی مبلغان عاشورایی:

دولت تدبیر و امید با درایت طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار را پیگیری می کند

دولت تدبیر و امید با درایت طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار را پیگیری می کند

 صبح امروز گردهمایی مبلغین عاشورایی با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان، دکترحسن صادقلو استاندار و دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد.

دکتر مختار مهاجر، اولین سخنران این گردهمایی که به منظور تبیین ضرورت ها و الویت های تبلیغی در ایام محرم برپاشده بود، به تشریح وضعیت کشاورزی استان و اهداف آن با استفاده از پاورپویینت پرداخت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: مبلغان به جامعه هدف سازمان ما که کشاورزان هستند، می توانند کمک قابل توجهی داشته باشند. پتانسیل کشاورزی استان به طور مثال در خصوص کاشت و برداشت گندم بیش از 8 تن است اما در حال حاضرقریب به 5 تن است. این فاصله معنا دار بین توان بالقوه و توان بالفعل باید ما را برآن دارد که با جدیت در جهت بهره وری بیشتر از توان و پتانسیل استان گام برداریم.

دکتر مختار مهاجر ادامه داد: طرح اراضی شیبدار یکی از پروژه های مهم و بهره ورانه استان محسوب می شود. الان دوازده سال است که وضعیت اقلیمی استان دچار تغییرات اساسی شده و بارش برف به بارش باران های فصلی بدل گشته و سیل های مخربی که صدمات فراوانی اول از همه به بخش کشاورزی زده است. با توسعه باغات در اراضی شیبدار می توانیم به تدوام و کیفیت خاک کمک کنیم و از سیل های آسیب زا پیشگیری کنیم. اما برای اجرای هرچه بهتر طرح در اراضی شیبدار نیاز به مشارکت بیشتر مردمی داریم که از شما مبلغان تقاضا داریم در جهت ترویج و آگاه سازی مردم در ایام محرم به یاری کشاورزی بیایید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در پایان گفت: در همین زمینه دولت تدبیر و امید با درایت و برنامه ریزی دقیق طرح اراضی شیبدار را پیگیری می کند و یارانه های خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته است. در زمینه کاشت کلزا هم با ارایه بذرهای اصلاح شده و بوجاری شده به کشاورزان در این موضوع گام های شایان توجهی برداشته است. و کشت کلزا به تناوب و پایداری خاک کمک می کند.

 دولت تدبیر و امید با درایت طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار را پیگیری می کند

 

دولت تدبیر و امید با درایت طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار را پیگیری می کند

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .