عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی استفاده از کودهای آلی در گرگان برگزار شد


کارگاه آموزشی استفاده از کودهای آلی در گرگان برگزار شد

کارگاه آموزشی استفاده از کودهای آلی در گرگان برگزار شد

 صبح امروز همایش و کارگاه آموزشی کودهای آلی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با همکاری شرکت کاسپین کود گلستان در آمفی تئاتر دانشکده مائده گرگان برگزار شد.

در این همایش دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، مهندس غضنفری معاون شرکت خدمات حمایت کشاورزی کشور و جمعی از محققین و کشاورزان استان حضور داشتند.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و با اشاره به از خودگذشتگی و ایثار اهل بیت، گفت: با چالش هایی برای کشاورزی و به خصوص در زمینه خاک مواجه ایم، اما باید برای رفع این چالش ها نقشه راهی ترسیم کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ادامه گفت: باید ایثارگرانه تلاش کنیم و با برنامه ریزی دقیق و استفاده از علم روز دنیا به کمک کشاورزان بشتابیم. خاک کشاورزی ما از هزار نوع میکرو ارگانیک تهی شده و کم باردهی محصولات کشاورزی نتیجه همین از بین رفتن خاک است.

دکتر مختار مهاجر در پایان تاکید کرد: باید هنگام کاشت بذر مواد مغذیِ دارای میکروارگانیک به خاک افزود تا بهره وری در واحد سطح افزایش یابد. بااین شیوه است که می توانیم میزان تناژ گندم را افزایش دهیم به دو میلیون و پانصدهزار تن برسانیم. میزانی که دور از دسترس نیست و می توانیم با استفاده از کودهای آلی این مهم را محقق سازیم.

 

کارگاه آموزشی استفاده از کودهای آلی در گرگان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .