عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 50 هزار تن ماهیان گرمابی کشور صادر شد

مدیر کل دفتر آب شیرین سازمان شیلات ایران:

بیش از 50 هزار تن ماهیان گرمابی کشور صادر شد

مدیر کل دفترآب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر بیش از 50 هزاز تن از ماهیان گرمابی و 600 تن ماهی سردابی (قزل آلا) به خارج از کشور صادر شد که در این بین کشورهای عراق، آذربایجان، روسیه و افغانستان از صادرات ایران سهم بردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان مهندس افراسیابی، طی سفر دو روزه به استان با اعلام این خبر با اشاره به میزان تولید ماهی در کشور گفت: تولید ماهیان گرمابی کشور 170 ـ 160 هزار تن ، ماهیان سردابی 120 هزار تن و تولید در منابع آبی 50 هزار تن است.

وی با تاکید به تامین نیاز کشور به تخم چشم زدگی ماهیان سردابی اظهار داشت: 65 درصد تخم چشم زده ماهیان سردابی از خارج تامین می شود که امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده جهت فعال کردن مراکز تکثیر ماهیان سردابی و انتقال دانش و تکنولوژی خارج از کشور با مولد سازی ماهیان سردابی بتوانیم نیاز کشور را در این زمینه تامین کنیم.

همچنین معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان نیز در خصوص میزان تولید ماهیان گرمابی و سردابی در استان بیان داشت: تولید ماهیان گرمابی در سال گذشته بالغ بر 14 هزار تن بوده است که پیش بینی می شود این میزان امسال با توجه به بارش قابل توجه نزولات آسمانی در ماههای مهر و آبان و جاری شدن آب در رودخانه ها، با فعال کردن مزارع غیر فعال به 15 هزار تن خواهد رسید.

مهندس سقلی میزان تولید ماهیان سردابی را نیز در سال گذشته 645 تن اعلام کرد و پیش بینی کرد این مقدار امسال به 700 تن افزایش یابد.

گفتنی است مهندس افراسیابی و هیئت همراه در سفر دو روزه خود به گلستان از مراکز تکثیر ماهیان گرمابی، مزارع سردابی و ذخیره آب کشاورزی استان بازدید به عمل آوردند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 958
  • کد خبر : 14212