عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با پرورش ماهیان سردابی


تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با پرورش ماهیان سردابی

مدیر کل شیلات گلستان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های موجود در چرخه تولید گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص عملی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور، یکی از راههای رسیدن به این هدف احداث مزارع پرورش ماهیان سردابی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی در حاشیه بازید از مزارع پرورش ماهیان سردابی شهرستان علی آباد کتول تصریح کرد:: مراکز پرورش ماهیان سردابی باید با مدیریت صحیح از کلیه امکانات و ظرفیت ها در جهت تولید بیشتر استفاده نمایند.

وی با تاکید بر عملی کردن اقتصاد مقاومتی در مراکز تولید ماهیان سردابی استان بیان داشت: استفاده از امکانات و ظرفیت ها مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و همه باید در راستای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به میزان تولید ماهیان سردابی در شهرستان علی آباد کتول اظهار کرد: شهرستان علی آباد کتول یکی از قطب های تولید ماهیان سردابی در استان است و با تولیدی بالغ بر 300 تن قزل آلا مقام اول را در این زمینه در استان داراست.

مهندس سید جواد قدس علوی با بیان اینکه اعتبارات لازم جهت مکانیزاسیون کردن مزارع پرورشی در استان و کشور پیش بینی شده است تصریح کرد: اعتبارات مناسب جهت مکانیزاسیون مزارع پرورشی در استان و کشور در نظر گرفته شده است و انتظار می رود پرورش دهندگان با استفاده از این امکانات بتوانند ضمن اصلاح مزارع خود با بهره برداری بهتر از این روشها تولید خود را افزایش دهند.

همچنین معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان نیز در این بازدید گفت: در شهرستان علی آباد کتول علاوه بر ماهیان سردابی انوع ماهیان گرمابی از جمله کپور، بیگ هد، فیتوفاک، آمور و ماهیان خاویاری پرورش داده می شود که امیدواریم از تمام ظرفیت های موجود این شهرستان در زمینه پرورش ماهیان گرمابی، خاویاری و تزئینی نیز استفاده شود.

مهندس سقلی در پایان بیان داشت: وجود 3700 حلقه چاه کشاورزی در علی آباد کتول ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش آبزیان است که با استفاده از این توانایی می توان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گامی تاثیر گذار برداشت.

گفتنی است 40 درصد تولید ماهیان سردابی استان در شهرستان علی آباد کتول صورت می گیرد.

لازم به ذکر است 29 مزرعه ماهیان سردابی در قالب منفرد خرد فعالیت دارند که در سال 1394 تولیدی بالغ بر 558 تن داشته اند که پیش بینی می شود این تولید در سال 1395 به 650 تن برسد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 659
  • کد خبر : 29128