عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیانیه دانشگاه جامع علمی-کاربردی به مناسبت روز دانشجو


بیانیه دانشگاه جامع علمی-کاربردی به مناسبت روز دانشجو

 ۱۶ آذر، روز دانشجو، نماد روحیه¬ی خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.

دانشجو با روشنفکری و آگاهی های خود هرگز اجازه نخواهد داد و نمی دهد استکبار جهانی در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کند. ملت همیشه هوشیار ایران همواره در صحنه حاضر است وهمچنانکه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سه تن از دانشجویان آگاه وبیدار در راه دفاع از هویت ملی خویش به پا خواسته وجان خود را فدا کردند.

شانزدهم آذر سال 1332، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و شریعت رضوی در اعتراض به دخالتهای امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر معاون وقت رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استكبارستيزي،‌ استقلال‌خواهي، عدالت‌طلبي و آزادي‌خواهي فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

اكنون دانشگاه جامع علمی-کاربردی به عنوان قشر ولایت مدار، آگاه و متعهد وظيفه‌اي صد چندان بر دوش دارد تا با نصب العين قرار دادن منويات ولي امرمسلمين حضرت آيه الله العظمي خامنه‌اي (دامه بركاته) مبني بر مسلح شدن به سلاح بصيرت و ایجاد تمدن نوین اسلامی و در شرايطي كه بخشی از جنگ سخت دشمن تبديل به جنگ نرم شده به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با دشمنان داخلي و خارجي با تمام توان از كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع نمايند.

در همین راستا دانشگاه جامع علمی-کاربردی کشور با بزرگداشت روز دانشجو و گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو و امام شهيدان، جامعه دانشگاهي كشور را به همدلي، يكپارچگي و وحدت در سايه سار ولايت فقيه و تلاش براي پيمودن هر چه بيشتر قله هاي رفيع علم و فناوري توام با تبعیت از علوم اسلامی و ارزش هاي اخلاقي و ديني دعوت كرده و سربلندي، عزت و پيشرفت ايران اسلامي را از حضرت حق تعالي خواستار شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .