عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استان گلستان درامر مبارزه با بیسوادی رتبه ی سوم کشور را دارد


استان گلستان درامر مبارزه با بیسوادی رتبه ی سوم کشور را دارد

استان گلستان درامر مبارزه با بیسوادی رتبه ی سوم کشور را دارد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان  در تشریح فعالیت های این حوزه اظهارداشت: استان گلستان در سال 92 رتبه ی 27 را درکشور داشت.از سال 93 و با درست نمودن زیر ساخت ها ،حمایت مسئولین و تلاش مربیان سواد آموزی این رتبه به جایگاه 16 کشور ارتقاء یافت. اکنون و در سال 94 توانستیم رتبه سوم کشور را کسب نمائیم.

عبدالحکیم فیروزی در همایش سوادآموزی که به مناسبت 7 دی ماه در کانون طه گرگان برگزار شده بود گفت: دراوایل انقلاب ،ایران جزو کشورهای بیسواد دنیا بود و حدود 42 درصد مردم از بیسوادی رنج می بردند. پس از صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی و حمایت مسئولین و تلاش خالصانه ی مربیان سواد آموزی، امروز 92 درصد مردم ایران باسواد هستند و این افتخار بزرگی است.

فیروزی گفت: امام راحل و عظیم الشأن در پیام تاریخی و ارزشمند خود به این نکته تاکید داشت که اگر بخواهیم فرهنگ وابسته ی خود را به استقلال برسانیم ، این امر ممکن نیست مگر با گسترش سواد و دانش دربین عموم مردم.

معاون سوادآموزی اذعان داشت: سوادآموزی تشکیل شدبرای مبارزه با بی عدالتی. نهضت سوادآموزی فقط یک فعالیت صرفاً آموزشی نیست بلکه رسالتش ایجاد عدالت و گسترش آن درجامعه است تا همه بتوانند از اساسی ترین حقوق زندگی شهروندی بهره مند شوند.

معاون سوادآموزی در پایان گفت: براساس سرشماری سال 90 ، استان گلستان حدود 94هزار نفر بیسواد داشت که درطی این سال ها توانستیم 97 درصد حجم ابلاغی را محقق نمائیم. همچنین برای دوره های تحکیم و انتقال توانستیم 100 درصد حجم ابلاغی را محقق نمائیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .