عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول

باهدف گسترش آموزش های مهارتی صورت گرفت:

دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول

دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول

 باهدف گسترش آموزش های مهارتی صورت گرفت: دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان و رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول

بمنظور گسترش آموزش های مهارتی در کنار آموزش های تئوری و دانشگاهی، نشست مشترکی بین مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان و ریاست دانشگاه آزاد علی آباد کتول برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گلستان، دکتر لادن ریاست دانشگاه آزاد علی آباد کتول در این جلسه گفت: متأسفانه در آموزش ها و نحوه رساندن این آموزش ها به مخاطبان، بی توجهی شده است و آموزش های مهارتی مورد توجه واقع نشده است.

وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از آموزش های فنی وحرفه ای، افزود: دانشگاه برای اجرای دوره های آموزش های مهارتی برای دانشجویان عزم جدی دارد که آموزش های کوتاه مدت و کاربردی را اجرایی نماید.

دکتر لادن اظهار داشت: دانشگاه با توجه به امکانات و پتانسیل خود آمادگی کامل دارد تا نسبت به اجرای دوره های مختلف آموزش های مهارتی در حرفه های مختلف اقدام نماید و با توجه به علاقمندی فارغ التحصیلان نسبت به فراگیری آموزش های مهارتی در کنار رشته تحصیلی خود، برنامه ریزی لازم هرچه زودتر صورت خواهد گرفت تا این آموزش ها شروع شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان هم در این نشست با اشاره به نگرش خوب مسئولین این دانشگاه برای ورود به آموزش های مهارتی در کنار آموزش تئوری، گفت: با توجه به اینکه سه مقوله   مهارت دانش نگرش باید درکنار هم قرار میگرفت تا یک فرد با توانمند کردن خود در هر سه زمینه، آمادگی ورود به کار را پیدا کند ولی با فاصله گرفتن این 3 اصل از یکدیگر، توانمند شدن افراد کمی با مشکل مواجه شد.

ابوالفضل تیرانداز در ادامه گفت: با آمارهای گرفته شده بیش از 50% کارآموزان مراکز آموزش فنی وحرفه ای از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که این آمار نشان میدهد کاملا خلأ  آموزش های مهارتی در دانشگاهها و در کنار آموزش های دانشی و تئوری احساس میشود و به همین منظور مطمئنا تعاملات بین آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاهها بسیار مثبت و اثربخش خواهد بود.

وی با اشاره به وجود بیش از  6 هزار استاندارد مشاغل در سازمان آموزش فنی وحرفه ای، گفت: در حال حاضر بیش از 420 نوع استاندارد شغل و شایستگی در استان آموزش داده میشود که قابلیت افزایش آن با توجه به نیاز می باشد و در مراکز آموزش فنی وحرفه ای این پتانسیل وجود دارد که افراد بعد از گذراندن دوره مهارتی خود توانمند شده و به اشتغال برسند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در پایان اظهار امیدواری کرد: سعی و تلاش مجموعه آموزش فنی و حرفه ای در تعامل با دستگاههای مختلف بر این است که بتوانیم آموزش های مهارتی را در بین سبد خانوار قرار دهیم تا هر روز شاهد کاهش مشکلات اشتغال باشیم

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .