عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بارش نزولات آسمانی جانی دوباره به نوار مرزی حاشیه اترک داد


بارش نزولات آسمانی جانی دوباره به نوار مرزی حاشیه اترک داد

 معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت: بارش نزولات آسمانی جانی دوباره به استخرهای پرورش ماهی در نوار مرزی حاشیه اترک داد و موجب آبگیری 50 درصد از استخرهای پرورش ماهیان گرمابی در این منطقه شد که مابقی نیز تا پایان سال جاری فرآیند آبگیری را انجام خواهند داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس محمود سقلی با اعلام این خبر بیان کرد: با ریزش نعمات الهی و پس از چند سال خشکسالی و کم آبی، کانال های آبرسان مجتمع اترک و اراضی پرورش ماهیان گرمابی آلاگل آق قلا در نوار مرزی ، با مدیریت صحیح در امور آب، آبگیری شدند و امیدواریم این منطقه سال آینده با رونق اقتصادی خوبی روبرو شود.

وی با اشاره به افزایش پیش بینی تولید ماهیان گرمابی در سال آینده تصریح کرد: پیش بینی ما برای تولید ماهیان گرمابی سال جاری 15 هزار تن بود که در حال حاضر با آبگیری بخش وسیعی از مزارع پرورش ماهی که سال گذشته با خشکسالی مواجه بودند، پیش بینی ما از 15 هزار تن به 18 هزار تن افزایش خواهند یافت.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان در پایان یادآور شد: با افزایش تولید در این بخش، ارزش افزوده حاصل از این مزارع، بالغ بر 180 میلیارد ریال پیش بینی شده است و به طور مستقیم برای 100 نفر نیز اشتغال زایی خواهد شد.

گفتنی است استان گلستان مقام چهارم پرورش ماهیان گرمابی در کشور را دارا می باشد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 843
  • کد خبر : 18116