عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شناخت مردم از کالاهای ایرانی باید افزایش یابد

مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شناخت مردم از کالاهای ایرانی باید افزایش یابد

شناخت مردم از کالاهای ایرانی باید افزایش یابد

 مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شناخت مردم از ويژگي هاي کالاهای ایرانی کافی نبوده و ضروری است این شناخت بیشتر شود.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان، سونیا پوریامین در بازدید از خوشه های کسب و کار استان گلستان اظهار داشت: کالای ایرانی در حال حاضر خوب به مصرف کننده معرفی نمی شودو تا حدودي ناشناخته اند و این امر موجب شده تا بسیاری از آحاد جامعه از کالای خارجی استفاده کنند.

 مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرصتها و اقدامات انجام شده در بخش مدل توسعه خوشه‌های کسب‌وکار استان گلستان افزود: ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی، ایجاد بازارهای جدید صادراتی، شناخت سلیقه‌های مصرف‌کننده داخلی و خارجی، تولید گروهی با نگاه تامین منافع جمعی و ایجاد نشان(برند) مشترک نمونه اقدامات و تجربیات موفقی است که درخوشه‌های کسب‌وکار انجام شده است.

 پوریامین افزود: در خوشه فرش دستباف استان گلستان شناسایی خوبی در زمینه بافندگان صورت گرفته اما اين موضوع کافی نیست بلکه باید با کمک مالی و آموزش و متمركز كردن فعالیت آنها زمینه رشد فعالان این حوزه را فراهم کرد.

 وی گفت: مهمترین اصل در موفقیت خوشه های صنعتی تحقیقات بازار است به طوری که بتوان از ظرفیت ها ي موجود برای شناخت بازار داخلی و خارجی بهره گرفت.

 پوریامین اضافه کرد: حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و تبادل تجربیات خوشه های کسب و کار استان ها با یکدیگر از جمله عواملی است که می تواند در موفقیت و پيشبرد اهداف این خوشه ها موثر باشد.

 به گفته وی برندسازی از مهمترین اهداف ایجاد خوشه های کسب و کار است که این امر مستلزم تلاش جمعی و فرهنگسازی است تا ذینفعان بتوانند تولیدات خود را در قالب یک برند مشترک نیز ارایه کنند.

 مدیرعامل شرکت شهركهاي صنعتي گلستان نیز گفت: در راستاي سياست هاي ابلاغي سازمان و به منظور حركت در مسير توسعه صنعتي در سال 1386 اقدام به شناسايي خوشه هاي صنعتي اولويت دار استان گلستان اقدام کرد.

 حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: این شرکت در سال 1387 پروژه توسعه خوشه صنعتي خوراك و مكملهاي دام و طيور استان گلستان را با عقد قرارداد با مشاور (عامل توسعه خوشه) آغاز و در سال 91 به پايان رسانيد.

 وی افزود: این شرکت همچنین نسبت به تدوين نقشه خوشه هاي استان اقدام كه در نهايت خوشه خوراك دام و طيور ، فرآورده هاي لبني، فرش دستباف، پرورش طيور، ادوات كشاورزي و آرد در اولويت هاي استان گلستان قرار گرفت.

 خلیل زاده یادآور شد: در سال 1392 مجوز شروع پروژه توسعه خوشه فرش دستباف و فرآورده هاي لبني از معاونت محترم وزير و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران اخذ و در آذر ماه سال 92 اجرايي شد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه هاي مذكور در حال اجرا بوده و برنامه هاي عملياتي سال دوم به پايان رسيده است و در حال برنامه ريزي جهت اجراي پروژه ها در سال سوم مي باشد.

 خلیل زاده یادآور شد: انجام طرح مطالعاتی شناسایی نقوش فرش دستباف ترکمن، تدوین سند جامع فرش دستباف استان گلستان، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی محصولات خوشه فرش دستباف از مهمترین برنامه های سال سوم پروژه توسعه خوشه می باشد.

 

شناخت مردم از کالاهای ایرانی باید افزایش یابد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .