عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مطالعات مقدماتي آزادراه نوكنده – آشخانه در گلستان آغاز شد


مطالعات مقدماتي آزادراه نوكنده – آشخانه در گلستان آغاز شد

مطالعات مقدماتي آزادراه نوكنده – آشخانه در گلستان آغاز شد

مديركل راه و شهرسازي گلستان از آغاز مطالعات فاز نخست آزادراه نوكنده ، بندرتركمن، آق قلا، گنبد و كلاله به آشخانه در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي بخش رستمي" در گفت و گويي خبري اظهارداشت: اين مطالعات از محل منابع داخلي معاونت اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي انجام مي شود.

وي گفت: با پيگيري مقامات استاني،استاندار و نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و با توجه به اينكه احداث آزادراه از طريق منابع غير دولتي و بخش خصوصي قابل انجام خواهد بود، وزير راه و شهرسازي موافقت كردند كه آزادراه در دستور كار وزارتخانه قرار گيرد.

رستمي ادامه داد: احداث اين آزادراه با توجه به ارتباط شش مركز شهرستان و مسير ارتباطي خراسان رضوي و اشباع شدن بزرگراه فعلي بعلت ترافيك بالا و وجود مستحدثات و ساختمان هاي فراوان در اطراف آن ، ضروري مي باشد.

مديركل راه و شهرسازي گلستان خاطرنشان كرد: براي اجراي اين آزادراه نياز به اخذ مجوزهاي لازم در وزارت راه و شهرسازي ، معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري و شوراي اقتصاد بود كه در قدم اول مطالعات توجيهي (فاز يك) با ابلاغ قرارداد مشاور از طرف وزارت راه و شهرسازي انجام مي شود.

وي اظهاراميدواري كرد كه شرايط تداوم مطالعات با همكاري استانداري، نمايندگان مجلس ، وزير راه و شهرسازي و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري تسهيل خواهد شد.

رستمي، برآورد طولي اين آزادراه را از نوكنده تا آشخانه 320 كيلومتر اعلام كرد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .