عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كانون سهم بسيار مهمي در جريان فرهنگ سازي دارد

مديركل كانون پرورش فكري در اولين جلسه شوراي فرهنگي در سال 95:

كانون سهم بسيار مهمي در جريان فرهنگ سازي دارد

كانون سهم بسيار مهمي در جريان فرهنگ سازي دارد

در اولین جلسه شورای فرهنگی سال 95 ، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: کانون سهم بسیاری مهمی در جریان فرهنگ سازی دارد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، در اولين جلسه شوراي فرهنگي در سال جديد كه در سالن اجتماعات اداره كل برگزار گرديد عبدالرحيم سيفي مديركل كانون ضمن قدرداني از تلاش هاي ارزشمند كارشناسان و مربيان در سال گذشته، اظهار اميدواري كرد تا در سال جديد كانون پرورش فكري با ارائه برنامه هاي كارا و اثربخش، نقش خود را در تربيت كودكاني دانا و توانا و در عين حال مومن و انقلابي به خوبي ايفا نمايد.

ايشان از تلاش جهت حفظ وضع موجود و توجه بيش از حد به طرح مساله به جاي تفكر در حل مساله به عنوان مهم ترين چالش هاي فراروي فرهنگ سازي نام برده و بر ارائه برنامه هاي خلاقانه و حركت به سمت نوآوري و گشايش مرزهايي كه حلال مشكلات باشد تاكيد نمود.

مديركل كانون توجه به اقتصاد كانون را در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اقصاد مقاومتي و اقدام و عمل نام گذاري شده بسيار مهم برشمرده تصريح كرد: ايجاد منابع درآمدي جديد با بهره گيري از ظرفيت هاي كانوني همانند فعال سازي سالن هاي نمايش و كاميونت سيار، استفاده مناسب از امكانات و تجهيزات، برپايي نمايشگاه و فروشگاه هاي دست ساخته هاي اعضا و مربيان و محصولات و توليدات كانون، آموزش مفاهيم اقتصادي همانند پس انداز، كالاي ايراني، پول تو جيبي، الگوي مصرف و صرفه جويي را در قالب ابزار جذاب فرهنگي و هنري و ادبي به كودكان نمونه هايي از اقدام و عمل كانون در حوزه اقتصادي مي باشد.

عبدالرحيم سيفي با توجه به برگزاري اجلاسيه 4000 شهيد استان گلستان در آذرماه 95، اذعان داشت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به عنوان عضو كميته فرهنگيان و دانش آموزان با اجراي برنامه هاي متنوع با موضوعات هنرهاي تصويري، هنرهاي تجسمي و فعاليت هاي علمي و پژوهشي در اين يادواره نقش مهمي را برعهده خواهد داشت.

ايشان با توجه به اهداف و سياست هاي ابلاغي، توجه به بروز خلاقيت در مربيان و كارشناسان، ارتقاي دانش، نگرش و بينش همكاران و توانمندسازي آنان، بهره گيري مناسب از فناوري هاي نوين، كيفيت بخشي به فعاليت ها، تنوير افكار عمومي، جذب و پايدارسازي اعضا و ارائه خدمت به تمامي كودكان گلستاني، جلب مشاركت خانواده و ديگر نهادها و شخصيت هاي فرهنگي و هنري را از جمله سياست ها و اهداف كانون در سال 95 برشمرده و از كارشناسان خواست تا در بازديد از مراكز فرهنگي هنري، چگونگي برنامه ريزي جهت دست يابي به اين اهداف را مورد توجه قرار دهند.

در ادامه آمنه حسيني معاون فرهنگي و اجرايي كانون به تشريح برنامه هاي كانون در سال 95 پرداخته بيان داشت: امسال به واسطه نيازسنجي و با توجه به پيشنهاد مربي مسئولان مراكز در نشست پاياني سال برآن شديم تا برنامه هاي استاني را به صورت تجميع شده برگزار نموده و اجراي برنامه هاي قطبي را در دستور كار قرار دهيم.

وي از جشنواره هاي ايده ها و تجربيات برتر، قصه گويي، فرهنگي هنري روستا، آيه هاي زندگي، اردوي خلاق، قطار ادبي، نقش آفرينان، كتاب همراه، جشنواره رضوي و دهه كرامت و يادواره ياد ياران به عنوان مهم ترين برنامه هاي ملي و استاني در سال جاري نام بردند.

تحليل برنامه هاي ارائه شده توسط مراكز، تاكيد بر فعال سازي واحدهاي نجوم و پويانمايي، تخصصي شدن برخي از مراكز، اجراي دوره هاي آموزشي با توجه به نياز همكاران و مربيان با هدف دانش افزايي و توانمندسازي آن ها، اجراي برنامه هاي قطبي با مشاركت مراكز هم جوار، لزوم ارتباط بيشتر با آموزش و پرورش و ديگر مسئولين شهرستاني از جمله مواردي بود كه توسط كارشناسان و مربي مسئولان مراكز فرهنگي هنري گرگان در اين جلسه مطرح گرديد.

كانون سهم بسيار مهمي در جريان فرهنگ سازي دارد

 

كانون سهم بسيار مهمي در جريان فرهنگ سازي دارد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .