عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار امکان سوءاستفاده را از بین می برد

دکتر مومنی هشدار داد:

استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار امکان سوءاستفاده را از بین می برد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مومنی در خصوص راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار بر اساس نام اشخاص بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی خبر داد.

وی استعلام تعداد سیم کارت های مشترکان تلفن همراه را ضروری دانست و گفت: مشترکان می توانند با مراجعه به این سامانه از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی به نام آنها ثبت شده است مطلع شوند.

مراجعه مشترکان و اطلاع از تعداد سیم کارت هایی که به نام آنها ثبت شده است می تواند زمینه ی سوء استفاده های احتمالی از سیم کارتهایی که به نام آنها بوده و بنا بر دلایلی در حال حاضر از آن خبر ندارند را کاهش دهد.

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان در ادامه با اشاره به برخی نمونه های کلاهبرداری به وقوع پیوسته در سالهای اخیر گفت: نمونه های زیادی داشتیم که در جریان کلاهبرداری شخص کلاهبردار از سیم کارتهایی برای مکالمات خود استفاده کرده که به نام مشترکان دیگری ثبت شده و این مساله زمینه برخی مشکلات را برای صاحب خط ایجاد کرده است.

دکتر حسین گفت: لازم است مشترکین هر یک از اپراتورها با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا از طریق آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir از تعداد سیم‌ کارتهائی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .