عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تصویب پیشنهاد تدوین استاندارد ملی دور رشته نواربافی کتول و آلاچیق ترکمن


تصویب پیشنهاد تدوین استاندارد ملی دور رشته نواربافی کتول و آلاچیق ترکمن

تصویب پیشنهاد تدوین استاندارد ملی دور رشته نواربافی کتول و آلاچیق ترکمن

 پیشنهاد تدوین استاندارد ملی دور رشته صنایع دستی نواربافی کتول و آلاچیق ترکمن، در کمیته برنامه ریزی تدوین استاندارد ملی کشور تصویب شد.

 به گزارش روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مدیر کل این دستگاه اجرایی با اعلام این مطلب گفت: با پیشنهاد تدوین استاندارد ملی دو رشته نوار بافی کتول و آلاچیق ترکمن، تدوین پیش‎نویس استاندارد ملی مذکور با همکاری کارشناس معاونت صنایع دستی اداره کل و کارشناس استاندارد آغاز شد.

 ابراهیم کریمی افزود: این پیشنهاد در کمیته برنامه ریزی تدوین استاندارد ملی کشور با حضور اعضای کمیته برنامه ریزی تدوین و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی کشور و کارشناس مرتبط با استاندارد این اداره کل و کارشناس اداره کل استاندارد استان در سالن جلسات استاندارد کشور برگزارشد.

 وی تصریح کرد: پس از بررسی پیشنهاد مذکور، پیش نویس مربوطه به تصویب رئیس و اعضای کمیته ملی می رسد و پس از اعمال اصلاحیات مطرح شده در جلسه، متن استاندارد با ملزومات آن به دفتر تدوین ارائه خواهد شد و دفتر تدوین نیز به استاندارد تصویب شده یک شماره ملی مطابق دستورالعمل" اختصاص شماره به استانداردهای ملی ایران" اختصاص خواهد داد.

 وی اذعان داشت: سپس استاندارد مذکور به مدیریت روابط عمومی استاندارد چاپ ومنتشر خواهد شد و نسخه الکترونیکی آن بر روی سایت سازمان استاندارد قرار می گیرد.

 کریمی همچنین یادآور شد: این برای چهارمین بار در استان است که رشته صنایع دستی، شماره استاندارد ملی دریافت می‎کند.

 مدیر کل این دستگاه اجرایی خاطر نشان کرد: پیش از این 3 رشته صنایع دستی شامل سوزندوزی ترکمن، زیورآلات ترکمن و ابریشم بافی موفق به اخذ کد استاندارد شده اند.

 وی تصریح نمود: برای اولین بار درسال 91، رشته نساجی - مواد اولیه سوزندوزی ابریشمی ترکمن- ویژگی ها" به تصویب رسید و دفترتدوین استاندارد ملی به استاندارد تصویب شده شماره 16149 را اختصاص داد که استاندارد مذکور به مدیریت روابط عمومی استاندارد چاپ ومنتشر گشته و نسخه الکترونیکی آن بر روی سایت سازمان استاندارد قرار گرفت.

 کریمی درپایان خاطر نشان کرد: بر اساس این شماره استاندارد ملی، محصول تولید شده نشان استاندارد ملی دریافت کرده و اداره استاندارد بر کیفیت محصول نظارت خواهد داشت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

{frage}

{votebody} - 0 (0%)
0%