عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فراهم شدن بستر های صادرات وسرمایه گذاری در ایستگاه راه آهن اینچه برون


فراهم شدن بستر های صادرات وسرمایه گذاری در ایستگاه راه آهن اینچه برون

 

 

 مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت : بستر های صادرات و سرمایه گذاری در ایستگاه راه آهن اینچه برون فراهم شده است و سرمایه گذاران و تجارو بازرگانان و شرکتهای صادراتی می توانند به منظور صادرات با استفاده از کریدور ریلی ، حضور پیدانمایند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ، همایش کشوری میز تجاری ایران و قزاقستان با حضورمعاون وزیر صنعت ومعدن و تجارت ، سرکنسول قزاقستان در گرگان و نماینده راه آهن قزاقستان ، معاون امور اقتصادی و منابع انسانی ، مدیران کل برنامه و بودجه ، راه آهن شمال شرق 2، صنعت معدن و تجارت و رئیس و اعضای اتاق بازرگانی ، کشاورزی و معادن گرگان ، تجار و بازرگانان و نمایندگان شرکتهای تجاری ایرانی و قزاق در گرگان برگزار گردید .

 

محمد رضا قربانی در نشست میز قزاقستان اظهار داشت : اداره کل راه آن شمال شرق 2 در راستای حمایت از صادر کنندگان ، تجار و بازرگانانی که از استان گلستان وبا استفاده خطوط ریلی این استان کالاهای خود را صادر نمایند 50 درصد تخفیف قائل ومد نظر قرار داده است .

 

وی خطاب به حاضرین عنوان کرد : در ایستگاه راه آهن اینچه برون ، محوطه بارگیری سنگ آهن و آهن آلات نیز کلنگ زنی شده و بارگیری و صادرات کلینکر نیزدر حال انجام می باشد ومحموله ترانزیتی نفت کوره نیز از حوزه شمالی به بندر عباس در حال انجام می باشد.

 

وی به قطار مسافربری گرگان اینچه برون نیز اشاره کرد و اظهار داشت : با حمایت های دکتر صادقلو استاندار گلستان و پیگیریهای اداره کل راه آهن شمال شرق 2 ،قطار مسافری ( ریل باس گرگان اینچه برون ) با حضور معاون اول رئیس جمهور راه اندازی گردیدو با توجه به تمایل مردم قزاقستان نسبت به بین المللی شدن قطار مسافر بری بین دو کشور ، درخواستهایی در این خصوص داده شده تا قطار مسافری بصورت بین المللی باکشورهای شمالی ارتباط داشته تا بتواند تا وآستانه قزاقستان ادامه پیدا کند .

 

در این جلسه سرکنسول قزاقستان در گرگان به مباحث تجار و بازرگانان اشاره و از سرای تجاری ایران در کشورش خبر داد و افزود : قزاقستان آمادگی دارد با ایجاد سرای تجاری استان های شمالی ایران به معرفی هر چه بیشتر کالاهای ایرانی و سهولت تجارت برای بازرگانان ایرانی کمک کند.

 

 اونطالاپ اونالبایف اظهار داشت : قزاقستان از کشورهای آسیای میانه است که ایران و از جمله استان گلستان روابط تجاری نزدیکی با آن دارد و راه آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان که آذرماه سال 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون واقع در شرق استان گلستان افتتاح شد، زمینه ساز توسعه روابط با کشورهای آسیای میانه از جمله کشور قزاقستان را بیش از پیش فراهم نمود .

 

در این نشست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار و حاضرین در این میز به اظهار نظر پرداخته و سخنانی بیان نمودند.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2- استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 971
  • کد خبر : 21673