عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تقاضای صرفه جویی برای 4 روز پرمصرف برق در استان گلستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواستار شد:

تقاضای صرفه جویی برای 4 روز پرمصرف برق در استان گلستان

تقاضای صرفه جویی برای 4 روز پرمصرف برق در استان گلستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در نشست خبری که به مناسبت آغاز طرح "ساعت به وقت گلستان" برگزار شد از مشترکین برق استان خواست با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف از ساعت 13 الی 15 در طی این چهار روز توجه ویژه تری به مقوله ی مصرف صحیح برق داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان ، این روزها و با شروع فصل تابستان در محافل و مجالس مختلف سخن از اجرای طرحی با عنوان "ساعت به وقت گلستان"در استان گلستان است به بهانه آغاز این طرح از روز گذشته مهندس "علی اکبر نصیری" روز دوشنبه در نشست خبری اظهار امیدواری کرد: طی روزهای 28 تیر و 4 و 11 و 18 مردادماه جاری به عنوان روزهای احتمالی وقوع پیک مشترکین برق استان شرکت برق را در این امر مهم یاری نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در توضیح تکمیلی این طرح گفت: پیک بار سال 1394 روز یکشنبه 25 مردادماه با پیشینه ی مصرف یکهزارو 91 مگاوات رخ داد که با تعیین سهمیه 64 مگاواتی جهت کاهش پیک برای استان گلستان از مهرماه سال 94 ماهانه یکبار و از ابتدای سال به صورت مستمر هر دو هفته یکبار برای کاهش میزان پیک مصرفی برق در استان جلسه داشتیم و برنامه ریزی شد که از راه های مختلف مشارکت ، مشترکین برق استان را برای مدیریت مصرف در روزهای احتمالی وقوع پیک جلب نماییم.

مهندس "علی اکبر نصیری" افزود: در این راستا کارگروهی در شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان تشکیل شد تا بر اساس شیوه های موجود چهار روز که احتمال وقوع پیک در آنها بیشتر است را پیش بینی نماید که روزهای 28 تیر و 4 و 11 و 18 مردادماه به عنوان روزهای احتمالی وقوع پیک تعیین گردید.

وی در ادامه از مشترکین برق استان خواست با رعایت راهکارهای ساده مدیریت مصرف از ساعت 13 الی 15 در طی این چهار روز توجه ویزه تری به مقوله ی مصرف صحیح برق داشته باشند.

مهندس نصیری در پایان استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی روز ، خاموش کردن لامپ های اضافه و جایگزینی آنها با لامپهای کم مصرف و LED ، تنظیم دمای سیستم های سرمایشی بین 24 تا 26 و استفاده متناوب از پنکه و خاموش کردن لوازم برقی غیر ضروری را از اهم راهکارهای کاربردی مورد تاکید شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان بیان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: با اجرایی شدن طرح ساعت به وقت گلستان ، 10 درصد کاهش مصرف برق در نهادهای دولتی خواهیم داشت.

علی‌اکبر نصیری با بیان اینکه امروز نخستین روز اجرای طرح ساعت به وقت گلستان است، اظهار کرد: در این راستا یک میثاق‎نامه با دستگاه‎های اجرایی استان گلستان امضاء شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این میثاق‎نامه مقرر شده که دستگاه‎های دولتی از ساعت 13 الی 15 تمامی وسایل سرمایشی خود را از مدار مصرف خارج کنند که اگر به خوبی این میثاق‎نامه اجرا شود 10 درصد کاهش مصرف برق در دستگاه‎های دولتی استان گلستان خواهیم داشت.

نصیری با بیان اینکه این میثاق‎نامه از روزهای نخست تیرماه ابلاغ شده است و در شورای مدیریت مصرف استان تصویب شده است، گفت: با توجه به اینکه 4/4درصد مشترکین برق استان را مشترکین اداری تشکیل می دهند و این مشترکین 67/8درصد برق مصرفی در استان را به خود اختصاص داده اند انتظار است با اجرای این طرح، قسمتی از سهمیه کاهش پیکی که شرکت توانیر برای استان در نظر گرفته است محقق گردد.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‎های دولتی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری وسایل سرمایش خود را از مدار مصرف خارج کنند کمک شایانی به شرکت توزیع برق استان گلستان خواهند کرد، افزود: عدم استفاده از سیستم های سرمایشی در یک ساعت پایانی وقت اداری، تنظیم درجه برودت سیستم های سرمایشی بین 24 تا 26، حداکثر استفاده از نور طبیعی در طول روز و پایبندی به اجرای طرح ساعت به وقت گلستان از مهمترین تعهدات این میثاق نامه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت : توصیه ما این است که مشترکان درروزهای 28 تیر و 4 و 11 و 18 مردادماه در ساعت 13 الی 15 از مصارف غیر ضروری خودداری و در مصرف برق صرفه‎جویی کنند.

نصیری با بیان اینکه با توجه به افزایش میزان مصرف در تابستان، این فصل کار شرکت توزیع استان گلستان دو چندان می‎شود، یادآور شد: در طول تابستان تمامی پرسنل تلاش می‎کنند تا مشکلات فنی توزیع برق در استان مرتفع شود تا در تامین برق استان با مشکلی رو به رو نشویم.

به گفته وی عمده مصرف استان در دیگر فصل ها 350 مگاوات است که در فصل تابستان با افزایش دما و ورود وسایل سرمایشی به مدار مصرف، پیک بار تا 3 برابر افزایش می یابد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان تصریح کرد: در تابستان سال گذشته پیک بار استان گلستان به یک هزار و 91 مگاوات رسید که با مدیریت مصرف و کاهش پیک در بخش کشاورزی، اداری و خانگی، 64 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد.

نصیری از رتبه نخست استان گلستان در کل کشور در خصوص پرداخت غیر حضوری قبوض برق خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته 96 درصد مشترکان قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کردند.

نصیری ادامه داد: از مجموع پرداخت های غیر حضوری در استان، 20 درصد پرداخت ها از طریق دستگاه خود پرداز، 22 درصد پرداخت ها از طریق اینترنت و اینترانت، 50 درصد پرداخت ها با استفاده از پایانه های فروش و 8 درصد از طریق پیام کوتاه و تلفنبانک پرداخت می شوند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که تاپایان سالجاری پرداخت غیر حضوری قبوض مشترکان را به 99 درصد در استان گلستان برسانیم.

وی توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم را از رویکردهای جدی مدیریت شرکت عنوان نمود و اظهار داشت: در این راستا کارگروه تخصصی تشکیل شد که مدیرعامل و نیز معاونین به تمام شهرستانها رفته و مشکلات و موانع در مسیر خدمت رسانی رصد میشود و در همان زمان برای رفع مشکلات و توجه ویژه به مناطق محروم بودجه در نظر گرفته و پرداخت می شود.

وی اضافه کرد :خریداری بالابر برای مدیریت های توزیع برق شهرستان‎های گمیشان و مراوه تپه یکی از برنامه‎هایی بود که امسال آن را پیگیری کردیم و با تامین نقدینگی محقق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به بازدید روز گذشته اش از پست کمپکت گالیکش در خصوص پست 63 به 20 کیلوولت برق این شهرستان گفت: به دلیل جمعیت بالای این شهرستان و ضرورت رفع مشکلات ضعف ولتاژ برق، اقدام به احداث آن شد و تاکنون برای این پروژه حدود 30 میلیارد ریال در بخش فوق توزیع و توزیع هزینه شده و در یک هفته آینده راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از رشد 16 درصدی شاخص‎های کلان صنعت توزیع برق استان گلستان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: در خرداد ماه سال 1392 طول شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف 13 هزار و 553 کیلومتر بود که در خرداد ماه سال 1395 رشد 14 درصدی داشت و به 14 هزار و 375 کیلومتر رسیده است.

نصیری با بیان اینکه 4/15 درصد تلفات انرژی الکترونیکی ما در خرداد سال 1392 در خرداد ماه 1395 به 97/12 درصد رسیده است، گفت: این اقدام با برنامه ریزی در شرکت توانیر و وزارت نیروی دولت تدبیر و امید در جهت حل معضل تلفات در شبکه های شرکت توزیع برق استان گلستان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی بهره مند از برق استان نیز در این مدت با رشد 9/9درصدی به 245 هزار و 585 مشترک و مشترکین عادی و دیماندی با 14 درصد رشد با 662 هزار و 44 مشترک و مشترکین صنعتی با 5/17 درصد به 10 هزار و 411 مشترک رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت از خرداد 92 الی خرداد 95 تعداد چراغ های روشنایی معابر شهری و روستایی با رشد 8/11 درصد از 98 هزارو 107 دستگاه به 106 هزار و 430 دستگاه، و ظرفیت و تعداد پست زمینی و هوایی استان با 2/14 درصد رشد از یک میلیون و 847 هزارو 955 کیلوولت آمپر به دو میلیون و 108 هزار و 605 کیلوولت آمپر افزایش یافته است.

وی در خصوص پیک بار مصرف در ماه مبارک رمضان و روزهای گذشته، گفت: به دلیل گرمای شدید هوا در اوایل روزهای تابستان، در روز (هشتم و نهم تیر) میزان مصرف برق به 1030 مگاوات رسید که با تلاش همکاران شرکت برق استان هیچ مشکلی ایجاد نشد و خاموشی اعمال نشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان همچنین در خصوص بدهی مشترکان به شرکت، افزود: مشترکین برق حدود 47 میلیارد تومان به این شرکت بدهکار هستند و این شرکت نیز به همین مقدار به پیمانکاران بدهی دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .