عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 در برنامه رادیوئی روزنه حضور یافت


مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 در برنامه رادیوئی روزنه حضور یافت

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 در برنامه رادیوئی روزنه حضور یافت

 به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2، محمد رضا قربانی گفت : وجود راه آهن یکی از شاخص های رشد و توسعه شهر ها می باشد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2در این مصاحبه افزود : یکی از بزرگترین و مهم ترین های پروژه استان ، پروژه بندر خشک اینچه برون می باشد که با کلنگ زنی آن با برآورد اعتبار 5 هزار میلیارد ریال توسط جناب آقای دکتر نوبخت ، معاون رئیس جمهور کلنگ زنی گردید که با احداث آن شاهد تحول اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه خواهیم بود.

 وی در ارتباط با اقدامات انجام شده و در حال انجام این اداره کل توضیحاتی عنوان نمود و ادامه داد: بهره برداری از محوطه بارگیری کلینکر صادراتی با اعتبار 7 میلیارد ریال، فراهم شدن امکان حمل و نقل مواد نفت کوره ترانزیت، افتتاح 5 کیلومتر خط ریلی حمل مواد نفتی با اعتبار 90 میلیارد ریال، و کلنگ زنی محوطه بارگیری سنگ آهن و تخلیه آهن آلات با اعتبار 6 میلیارد ریال از جمله اقدام های انجام شده راه آهن شمال شرق 2 می باشد.

 وی اظهار داشت : مطابق آمارگیری های انجام شده، روزانه بیش از 42 هزار خودرو در مسیر گرگان -گنبدکاووس تردد می کنند که این رفت وآمدها علاوه برتحمیل هزینه های فراوان به دولت ناشی ازمصرف بالای سوخت ، هزینه نگهداری راه ها و آلایندگی محیط زیست؛ موجب بروز حوادث رانندگی متعدد و بالا رفتن آمار مرگ و میر جاده ای می شود.

 وی بیان کرد: سال 93 در جاده های کشور براثر حوادث مختلف بیش از 18 هزار نفر کشته شدند که این آمار در راه آهن کشور فقط یک نفر بود.همچنین تامین امنیت هر چه بیشتر در جاده ها و کاهش قیمت تمام شده محصولات و حمل مواد اولیه به کارخانه ها، نیازمند توسعه و گسترش هر چه بیشتر خدمات ریلی در استان گلستان است.

 قربانی ادامه داد: امیدواریم با گذر از مراحل قانونی و حقوقی ، کلنگ زنی این خط آهن امسال انجام گردد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمالشرق 2 -استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 521
  • کد خبر : 24025