عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرام آسماني براي كودكان و نوجوانان گلستاني شبيه سازي شد

با افتتاح نخستين آسمان نماي ديجيتالي كانون پرورش فكري گلستان در شهرستان گنبد كاووس:

اجرام آسماني براي كودكان و نوجوانان گلستاني شبيه سازي شد

اجرام آسماني براي كودكان و نوجوانان گلستاني شبيه سازي شد

آسمان نماي ديجيتال كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان به عنوان نخستين پايگاه تخصصي نجوم در استان با حضور جمعي از مسئولين در محوطه پارك دانشجو گنبد كاووس و در مجاورت مركز فرهنگي هنري شماره 2 آماده بهره برداري شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، مديركل كانون ضمن تبريك هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، از مشاركت فرمانداري، شهرداري و اعضاي شوراي اسلامي شهر، آموزش و پرورش و همه كساني كه به ساخت و راه اندازي اولين آسمان نماي ديجيتال در استان گلستان ياري رساندند قدرداني نموده و بيان داشت: فعاليت هاي علمي يكي از محورهاي كاري كانون پرورش فكري است و تلاش مربيان كانون براي اينكه بچه ها در كنار دانايي به توانايي دست پيدا كنند يكي از لذت بخش ترين و زيباترين اتفاقات در زندگي آن هاست.

سيفي از مركز نجوم به عنوان كلاس خداشناسي نام برده كه منجر به تقويت علم و ايمان بچه ها مي شود.

وي گفت: تفكر در عالم خلقت، قدرت خداوندي، وسعت جهان و ستارگان و سيارات مي تواند بهترين عبادت باشد.

مديركل كانون اظهار اميدواري كرد تا افتتاح اولين آسمان نماي ديجيتال در استان بتواند بستر مناسب را براي آشنايي هرچه بيشتر كودكان و نوجوانان و اولياي آنها با كانون و فعاليت هاي آن فراهم ساخته و حس كنجكاوي، پرسشگري و پژوهشگري را در بچه ها تقويت نمايد.

هم چنين در اين مراسم فرهاد شيبك معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه گنبد ضمن قدرداني از عملكرد مطلوب كانون طي چند سال اخير و با عنوان اين مطلب كه در كانون پرورش فكري علم و عمل با هم درآميخته است افزود: به حمدالله كودكان و نوجوانان شهرستان گنبد به طور جد فعاليت هاي كانوني را دنبال مي كنند كه حضور آن ها در كانون و شركت در كارگاه هاي تخصصي فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و مذهبي باعث وجود جواناني پويا، انديشمند و صاحب فكر در اين شهرستان شده است.

شيبك گفت: با وجود كودكان و نوجوانان علاقه مند در سطح استان به برنامه ها و فعاليت هاي كانون پرورش فكري، نياز هست كه تعداد مراكز كانون افزايش يافته تا بچه ها اوقات بيشتري را در اين مراكز سپري كنند.

وي ضمن اشاره به افتتاح پروژه آسمان نماي ديجيتالي به عنوان يكي از پروژه هاي شاخص شهرستان گنبد، از همكاري خوب مجموعه شهرداري و شوراي شهر گنبد با كانون پرورش فكري قدرداني كرد و از ديگر مديران شهرستان خواست تا اين هم دلي و مشاركت ها به صورت مستمر ادامه يابد.

گفتني است نخستين آسمان نماي ديجيتال نجوم استان گلستان با مساحت داخلي ۳۰ متر مربع و ارتفاع تقريبي شش و نيم متر، با اعتباريي نزديك به 500 ميليون ريال و در مدت يك ماه ساخته شده و قابليت رصد آسمان را با حداكثر شبيه سازي ممكن براي ۵۰ نفر كودك و نوجوان در هر نوبت دارد.

رصد اجرام اسماني، ارائه گزارش از فعاليت هاي نجومي مركز فرهنگي هنري گنبد توسط عضو ارشد كانون، معرفي اجرام آسماني توسط اعضاي كودك مركز در قالب نمايش و شعر و هم چنين اجراي نمايشي با عنوان ماه از ديگر برنامه هاي جانبي اين مراسم بود.

اجرام آسماني براي كودكان و نوجوانان گلستاني شبيه سازي شد

 

اجرام آسماني براي كودكان و نوجوانان گلستاني شبيه سازي شد

 

اجرام آسماني براي كودكان و نوجوانان گلستاني شبيه سازي شد

 

اجرام آسماني براي كودكان و نوجوانان گلستاني شبيه سازي شد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .