عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » احيا و بهسازي بافت هاي تاريخي هويت بخشي به شهر است

رئيس نظام مهندسي گلستان:

احيا و بهسازي بافت هاي تاريخي هويت بخشي به شهر است

احيا و بهسازي بافت هاي تاريخي هويت بخشي به شهر است

 رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گلستان گفت: احيا، مرمت و بهسازي بافت هاي تاريخي، هويت بخشي به شهر و پيوند نسل كنوني و آينده با گذشتگان است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "سيد مجتبي موسوي" در كارگاه آموزشي آشنايي با بافت هاي تاريخي گرگان، افزود: اين بافت ها سرمايه هاي ملي هستند كه ويژگي هاي معنوي و مادي فراواني براي كشور به همراه دارند.

وي، ارزش افزوده، رونق اقتصادي، فراهم سازي ورود سرمايه گذاران به شهرها و جذب توريست و گردشگر را از مزيت هاي احيا، مرمت و بهسازي اين نوع بافت ها بيان كرد و افزود: رويكرد هيات مديره سازمان، نگاه دقيق و كارشناسي به موضوع بافت تاريخي استان بويژه شهر گرگان است.

به گفته موسوي، به همين منظور كميته سيما و منظرشهري در راستاي تدوين و بازنگري ضوابط بافت هاي تاريخي در سازمان تشكيل شده است.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان گلستان اضافه كرد: برگزاري كارگاه بازآفريني شهري با حضور اساتيد مجرب كشور در اين زمينه و برگزاري جلسات مرتبط با موضوع در بافت تاريخي خانه كبير بخشي از اقدامات اجرا شده و در دست اجرا جهت حركت به سمت تحقق سياست هاي سازمان در اين بخش مي باشد.

مديركل ميراث فرهنگي گلستان نيزدر سخناني كوتاه، پرداختن به حفظ ميراث گذشتگان را مختص يك دستگاه ندانست و گفت: همكاري و تعامل تمام دستگاهها براي سوق دادن اين حركت به سمت مثبت، موضوعي است كه جاي بسي خوشحالي دارد.

"ابراهيم كريمي" اظهاراميدواري كرد كه نبايد اين مباحث فقط به برگزاري كارگاههايي از اين دست بسنده شود بلكه بايد در حوزه عمل نيز كار شود تا حافظ ميراث گذشتگان باشيم.

در ادامه اين كارگاه، پيرامون مباني و مفاهيم مداخله در بافت هاي تاريخي و ضوابط و مقررات طراحي و الگوهاي ارائه شده در بافت تاريخي گرگان توسط كارشناسان و اساتيد مجرب، مطالبي بيان شد.

در پايان هم به طرح هايي كه در مسابقه طراحي سازمان نظام مهندسي ساختمان گلستان كه به همت ستاد يادواره چهار هزار شهيد استان برگزار شد، جوايزي به رسم يادبود اهدا شد.

بازديد از هسته مركزي بافت تاريخي استرآباد از جمله محله سرچشمه، خانه هاي تقوي، شفيعي و باقري بخش ديگري از اين برنامه بود.

 

احيا و بهسازي بافت هاي تاريخي هويت بخشي به شهر است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .