عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 45 شاخه رودخانه در گلستان هدایت آبهای سطحی را به عهده دارند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان:

45 شاخه رودخانه در گلستان هدایت آبهای سطحی را به عهده دارند

در برنامه جامع کنترل سیل استان گلستان که در سال 85 مبنای اولیه آن به تصویب کارگروه سیل استان وشورای هماهنگی مدیرت بحران استان رسیده است، مولفه های متعددی مانند مدیریت حوضه ها و عرصه ها، کنترل فیزیکی سیل، مدیریت سیلابدشت، آمادگی در مقابل سیل و مدیریت بحران در زمان وقوع سیل تعریف و برای آن ها میزان عملیات، بودجه مورد نیاز و زمان اجرا تعیین گردیده است. موضوع مهندسی رودخانه از برنامه های جامع کنترل سیل است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان در این باره گفت: در بخش مهندسی رودخانه این برنامه هشت اقدام پیش بینی شده است که  نقشه برداری و مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای جهت مهندسی رودخانه ها و کنترل سیلاب است.
مهندس سید محسن حسینی با اشاره به وجود  5 حوضه آبریز در استان گلستان(شرق خلیج گرگان-اترک سفلی- قره سو-گرگانرود و نکارود علیا) گفت: 45 شاخه رودخانه اصلی آب های سطحی را در استان با توجه به شرایط و زمینه های طبیعی وقوع سیل و خشکسالی به عهده دارند.
 وی تصریح کرد: طول کل رودخانه های استان دو هزار و 700 کیلومتر است و عملیات انجام شده تاکنون در بخش نقشه برداری یک هزار و 153 کیلومتر بوده است. نقشه برداری 150 کیلومتر در حال انجام است و میزان باقیمانده مورد نیاز نقشه برداری رودخانه ها یک هزار و 397 کیلومتر است که اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال برای آن نیاز است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان افزود: در بخش مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها تاکنون  یک هزار و 153 کیلومتر مطالعات انجام شده و 150 کیلومتر نیز در حال مطالعه است و میزان باقیمانده یک هزار و 397 کیلومتر است که اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال برای آن محاسبه شده است. 
وی کل اعتبار مورد نیاز برای نقشه برداری و تعیین حد بستر و حریم رودخانه های باقیمانده استان را 70 میلیارد ریال اعلام کرد که در صورت تخصیص آن، این بخش از کار که اهمیت زیادی دارد به انجام خواهد رسید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .