عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پاكسازي جاده هاي گلستان در خطه شمال كشور نسبتا مناسب است

معاون استاندار:

پاكسازي جاده هاي گلستان در خطه شمال كشور نسبتا مناسب است

پاكسازي جاده هاي گلستان در خطه شمال كشور نسبتا مناسب است

 معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گلستان وضعيت پاكسازي جاده هاي استان را در خطه شمال كشور نسبتا مناسب دانست و گفت: اين امر نتيجه زحمات و حضور پررنگ همكاران راهداري راه و شهرسازي، پليس راه و ساير دست اندركاران نگهداري جاده ها مي باشد.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس" رضا مروتي" در پنجمين جلسه كميسيون اجرايي مديريت ايمني حمل و نقل استان در محل سالن جلسات معاونت عمراني استانداري گلستان، از مسوولان راهداري استان خواست كه با توجه به افزايش ترددها و احتمال شدت بروز حوادث در ايام پاياني تعطيلات تابستاني، با افزايش اكيپ هاي راهداري و نگهداري محورها، فضا را براي بهره مندي هر چه بيشتر مردم و مسافران از موهبت هاي الهي موجود در استان فراهم كنند.

وي با اشاره به اهميت آموزش، اطلاع رساني و نهادينه سازي فرهنگ رانندگي و ترافيك در آحاد جامعه؛ استفاده و بكارگيري علائم ايمني و هشداردهنده به روز و استاندارد را يكي از روش هاي تحقق اين مساله و كاهش تصادفات درون و برون شهري بيان كرد.

معاون استاندار گلستان اظهاركرد: جانمايي و نصب كاهنده هاي سرعت با ترويج رنگ ها و روش هاي نوين در سطح راه هاي درون و برون شهري استان نيز يكي ديگر از اقدامات ايمن سازي راه هاست كه بايد براساس ضرورت و رعايت ضوابط استانداردهاي بين المللي به اجرا درآيند.

مروتي همچنين از نهادهاي متولي بويژه در مركز استان خواست كه با توجه به اوج مسافران تابستاني تا 15 مهرماه، برنامه ريزي هاي فوري و آني براي تعيين محل اسكان مسافران با حفظ احترام آنان ديده شود تا هنگام وقوع حوادث بحراني بسرعت براي هدايت و مديريت آنان اقدام شود.

معاون عمراني استاندار گلستان از پليس راه استان نيز خواست كه بدون تعارف و بي طرفانه و دقيق با هرگونه تخلف در اين ايام برخورد كند.

وي، امكانات و ظرفيت استان و توان بخش خصوصي را براي ساماندهي مسافران در اين ايام، به اندازه كافي دانست و گفت: فقط با برنامه ريزي و تهيه برنامه جامع فوري و آني است كه مي توان شرايط خوبي را در اين ايام رقم زد.

مروتي در بخش ديگري از سخنانش با تجزيه و تحليل تصادفات بوقوع پيوسته طي پنج ماهه سال جاري در استان، خاطرنشان كرد: جمعيت روستايي و ضعيف بودن رعايت نكات و فرهنگ ايمني در استان باعث شده كه تصادف راكبين موتور سوار و عابرين پياده، آمار بالايي را به خود اختصاص دهد به طوري كه استان گلستان در شوراي ترافيك كشور جزو چهار استان اول در اين زمينه اعلام شده كه بايد تدابير ويژه براي آن ديده شود.

وي با تحسين اقدامات برخي از دستگاههاي اجرايي متولي نظير اداره كل حمل و نقل و پايانه ها در فرهنگ سازي استفاده از كلاه و كمربند ايمني، گفت: با توجه به افزايش آمار ترددها در اين فصل، لازم است كه طرحي نيز در قالب روستايي و براي تمام فصول سال در اين زمينه ديده شود تا در نتيجه آموزش روستاييان، شاهد كاهش تصادفات در اين بخش باشيم.

مروتي همچنين آمادگي استان را براي تشكيل كارگروه هاي متعدد و ارائه راهكارهاي سازنده جهت كاهش حداقلي تصادفات نيز، اعلام كرد.

وي گفت: پياده سازي تدريجي امنيت با روش هاي مختلف و نهادينه سازي فرهنگ ايمني از اقداماتي است كه ما را به سمت كاهش آمار تصادفات سوق مي دهد.

مروتي افزود: از آنجايي كه فرهنگ ايمني در تضاد با منافع فردي است بسياري از اشخاص حقيقي و حقوقي به دنبال رعايت آن نبوده در حالي كه رعايت نكات ايمني هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري مي باشد.

 سرپرست اداره كل امنيتي و انتظامي استانداري گلستان نيز با اعلام مراتب تقدير وزير كشور از برقراري نظم و امنيت و نحوه برگزاري آيين هفته دولت در استان، گفت: برحسب يك فراواني در كشور، رتبه استان گلستان در تصادفات برون شهري در سه ماهه اول سال 95 در مقايسه با سال گذشته از يك به 21 رسيده كه خوب و رضايت بخش بوده است.

"سيد ابوالفضل حسيني فر" افزود: در بخش تصادفات برون شهري نيز رتبه استان 29 بوده كه نشان دهنده برنامه ريزي هاي خاص در اين زمينه مي باشد.

وي با برشمردن عوامل موثر در تصادفات، بهره مندي از تجربيات و راهكارهاي سازنده شوراي تامين ساير استان هاي كشور را براي رعايت و دفاع از حقوق شهروندان بسيار موثر دانست.

در ادامه، دستگاههاي خدمات رسان نظير هلال احمر و پليس راه به بيان اقدامات و تمهيدات انجام شده براي ارائه خدمات مطلوب در پايان سفرهاي تابستاني پرداختند.

 پاكسازي جاده هاي گلستان در خطه شمال كشور نسبتا مناسب است

 

پاكسازي جاده هاي گلستان در خطه شمال كشور نسبتا مناسب است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .