عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری آیین جشن تکلیف فرزندان ذکور و اناث همکاران خانواده جهاد کشاورزی استان گلستان


برگزاری آیین جشن تکلیف فرزندان ذکور و اناث همکاران خانواده جهاد کشاورزی استان گلستان

 آیین جشن تکلیف فرزندان همکار ذکور و اناث همکاران خانواده جهاد کشاورزی استان گلستان در محل حسینیه سازمان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام معصومی فر ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی النقی (ع) گفت: خداوند را شکر می گویم که توانستیم در این روز فرخنده آیین جشن تکلیف فرزندان ذکور و اناث همکاران محترم خانواده ی بزرگ جهاد کشاورزی استان و دستگاههای الحاقی را برگزار کنیم.

مسوول حوزه ی نمایندگی ولی فقیه در سازمان در ادامه سخنانش گفت: وقتى پسر يا دختر به سنّ معيّنى رسيدند و بالغ شدند، به آنان «مكلّف» گفته مى شود. كسى كه به سنّ تكليف مى رسد، بايد دستورهاى دينى را انجام دهد و به واجبات عمل كند و از محرمات پرهيز كند.

وی افزود: از اين جهت، كسى به سعادت مى رسد كه در اجراى فرمان خدا كوشا باشد و دقيقاً دستورهاى دينى را كه دستور خداوند است، انجام دهد.

در ادامه حاج قاسم محمدی مشاور استاندار و رییس ستاد اقامه نماز استان گفت: خداوند، براى آنكه ما به سعادت برسيم و راه صحيح زندگى را بشناسيم، هم در وجود ما عقل قرار داده است و هم توسّط پيامبران دين فرستاده است تا با عمل به راهنماييهاى عقل و دين، انسانهايى كامل و سعادتمند شويم. اين را هم بايد بدانيم كه آنچه را خداوند بر ما واجب ساخته و از ما خواسته است كه عمل كنيم، كارهاى نيك و سودمند و مفيد براى ما وجامعه است و آنچه را كه حرام دانسته و از آن نهى فرموده است، كارهاى ناشايست و زيان آور است كه براى جسم و روح ما ضرر دارد.

وی افزود: به تكليف رسيدن، يك عيد به حساب مى آيد، چون از نظر عقلى و جسمى به حدّى رسيده ايم كه خداوند به ما دستور مى دهد و ما خوشحاليم كه خواسته ها و دستورهاى او را اطاعت كنيم و بنده شايسته او به حساب آييم و اين روز بزرگ را كه در آن به سنّ تكليف رسيده ايم، بعنوان يك روز پرشكوه و خاطره اى به يادماندنى به ياد مى سپاريم.

در این مراسم برنامه های آموزشی و مذهبی برای فرزندانی که به سن جشن تکلیف رسیده اند برگزار شد و در پایان به رسم یادبود با اهداء لوح و هدایایی به این عزیزان مورد تشویق قرار گرفتند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهاد کشاورزی
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .