عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهر گرگان داراي درجه خطر نسبي زياد در مقابل زلزله است

مديركل راه و شهرسازي گلستان:

شهر گرگان داراي درجه خطر نسبي زياد در مقابل زلزله است

شهر گرگان داراي درجه خطر نسبي زياد در  مقابل زلزله است

 مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: براساس نقشه پهنه¬بندي خطر نسبي زلزله كشور، شهر گرگان به عنوان شهري كه در درجه خطر نسبي زياد زلزله قرار دارد، شناخته شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس"ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گويي خبري با اشاره به وقوع زلزله¬هاي چند روز اخير در گرگان، افزود: اين موضوع در گذشته با وقوع زمين لرزه¬هاي متعدد در استان و شهر گرگان به تائيد رسيده است.

وي با اشاره به اينكه زمين لرزه¬ها متاثر از ويژگي¬ها و ساختار زمين در نواحي مختلف هستند، ادامه داد: استان گلستان در منطقه زمين¬ساختي البرز قرار گرفته كه مهمترين ساختارهاي زمين¬شناختي آن شمال البرز و گسل خزر، مينودشت، مراوه تپه، تكل كوه، بالكور، كليجه، آق بند، توسكستان، رادكان و زيارت گرگان مي¬باشد.

رئيس كارگروه تخصصي مخاطرات زلزله و لغزش لايه¬هاي زمين استان گلستان اظهار كرد: برخي از ساختمان هاي روستايي، بافت هاي مسكوني كه در اراضي شيب دار با بستر خاكي لسي و بافت¬هاي فرسوده از جمله مناطق مهم آسيب¬پذير استان گلستان در مقابل زلزله به شمار مي¬روند.

به گفته وي، گسترش و تجهيز شبكه شتاب¬نگاري و لرزه¬نگاري، انجام مطالعه دقيق در زمينه¬هاي لرزه¬نگاري منطقه و شرايط ساختگاه زمين، افزايش كيفيت و استاندارد كردن مصالح مورد نياز ساخت¬و¬ساز، تربيت نيروي انساني ماهر در زمينه اجراي ساختمان، احيا و بازسازي بافت¬هاي قديمي و فرسوده شهري، پهنه¬بندي مناطق مستعد لغزش در سطح استان، برخي از راهكارهايي است كه مي-توان براي ايمني شهر در مقابله زلزله انجام داد.

براساس اعلام مركز زلزله نگاري كشور در خصوص آخرين زمين لرزه¬هاي ايران و نواحي مجاور، روز شنبه 20 شهريورماه جاري در شهرستان گرگان مرکز استان گلستان سه مورد زلزله با بزرگي 2 تا 3.5 درجه در مقياس ريشتر به وقوع پيوسته است.

شهرستان گرگان با افزون بر 460 هزار نفر جمعیت در شمال ايران واقع است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .