عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صنایع دستی یکی از اولویت های مهم استان گلستان است


صنایع دستی یکی از اولویت های مهم استان گلستان است

صنایع دستی یکی از اولویت های مهم استان گلستان است

 

 مهندس ابراهیم کریمی گفت:  یکی از برنامه هایی که به صورت جدی در استان گلستان دنبال می کنیم بحث صنایع دستی است.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان مهندس ابراهیم کریمی در جلسه ای که با حضور فرماندار گالیکش، معاونت صنایع دستی و هنرمندان صنایع دستی در سالن جلسات فرمانداری گالیکش برگزار شد گفت: صنایع دستی به عنوان یکی از اولویت های مهم صنعت گردشگری در استان گلستان است و  توسعه صنایع دستی یکی از برنامه هایی است که به صورت جدی در استان دنبال می کنیم.

وی در ادامه با بیان آنکه توسعه و تجهیز کارگاه های صنایع دستی در روستاهای دارای پتانسیل از برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان است گفت: در گذشته در بحث صنایع دستی فقط به صدور و تمدید کارت پروانه و آموزش صنایع دستی پرداخته شده است امروز با پیگیری های انجام شده خوشبختانه در بحث مراکز تخصصی، بازارچه های صنایع دستی ورود و  با برنامه ریزی این امور را علاوه در مراکز شهرستان ها در روستاهای سطح استان نیز پیگیری کرده ایم.

ابراهیم کریمی در ادامه با اشاره به آنکه، ذهنیت گردشگران از استان گلستان در شهرستان های  گالیکش و بندرگز به عنوان ورودی های استان و  گرگان به عنوان مرکز استان نقش می بندد اعلام کرد: یکی از برنامه ها در این سه شهرستان  ایجاد بازارچه صنایع دستی می باشد.

وی ضمن اعلام افتتاح  مرکز تخصصی ابریشم بافی شماره دو استان طی هفته آینده در روستای دوزین شهرستان مینودشت ، گفت : ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی یکی دیگر از اولیت های این اداره کل بوده که در این راستا تا کنون شاهد افتتاح مرکز تخصصی ابریشم شهرستان رامیان و نمدمالی شهرستان آق قلا بوده ایم.

کریمی در پایان با  اعلام آنکه ایجاد خانه های صنایع دستی در روستاها یکی از برنامه های جدی در این اداره کل می باشد تشریح کرد: در هر روستایی که امکان و فضایی فراهم باشد خانه صنایع دستی راه اندازی و تجهیز خواهد شد تا هنرمندانی که توانایی فعالیت در منزل را ندارند، بتوانند از ظرفیت خانه صنایع دستی برای انجام فعالیت خود استفاده کنند.

همچنین در این جلسه خسروی فرماندار گالیکش گفت: یکی از مباحث جدی در سیاست های کلی دولت توجه به صنایع دستی است.

وی با اشاره به توجه مطلوب میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این حوزه افزود: یکی از راه های برون رفت از معضل بیکاری توجه به صنایع دستی است و صنایع دستی ارتباط مستقیم با گردشگران و اشتغال زایی برای بانوان دارد.

در ادامه جلسه طی گفتگویی مشورتی هنرمندان این حوزه  نظرات ، پیشنهادات و مشکلات خود را مطرح کردند.

 صنایع دستی یکی از اولویت های مهم استان گلستان است

 

صنایع دستی یکی از اولویت های مهم استان گلستان است


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .