عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندارد به دنبال مدلی تازه برای استانداردسازی


استاندارد به دنبال مدلی تازه برای استانداردسازی

استاندارد به دنبال مدلی تازه برای استانداردسازی

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در گردهمایی بزرگداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر استاندارد استان گلستان در گرگان اظهار کرد: با وجود ظرفیت مطلوب منابع انسانی سازمان استاندارد، تاکنون فقط 22 هزار واحد تولیدی زیر نظارت و اشرافیت این سازمان با انجام آزمایش های مستمر و دقیق هستند.

وحید مرندی مقدم بیان کرد: این آمار اندک نظارت و بازرسی، فقط شامل واحدهای تولیدی و صنعتی است و بخش های خدماتی کشور تاکنون مورد نظارت دقیق این سازمان برای رعایت استانداردهای مورد نظر قرار نگرفته اند.

وی افزود: فعالیت گسترده در حوزه تطیبق واحدهای تولیدی و خدماتی کشور با استانداردها، به توان و منابعی حداقل 10 برابر مقدار کنونی نیاز دارد که بی تردید تامین آن، از توان دولت خارج است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد بیان کرد: بمنظور حل و جبران این مشکل، مدل جدیدی برای نظارت و انجام آزمایش واحدهای تولیدی و صنعتی تدوین شده است که امیدواریم با عملی شدن آن، بخش زیادی از مشکلات مربوط به نظارت بر واحدهای تولیدی برطرف شود.

مرندی مقدم بیان کرد: اساس و شاکله اصلی مدل تازه طراحی شده، اعتماد به واحدهای تولیدی در مسیر استانداردسازی واحدهای زیرپوشش است.

وی اظهار کرد: هم اینک بیش از 2 هزار و صد آزمایشگاه در کشور، توانایی انجام آزمایش های مورد نظر سازمان ملیاستاندارد را دارند که در مدل تازه طراحی شده بر بهره گرفتن از توان این آزمایشگاه ها به جای مراجعه به سازمان ملی استاندارد تاکید می شود.

معاون سازمان ملی استاندارد افزود: هر کدام از این آزمایشگاه ها، حداقل با 10 نیروی تحصیل کرده و متخصص فعالیت می کنند که محول کردن آزمایش های مورد نظر سازمان ملی استاندارد، موجب پویایی بیشتر این مجموعه ها و تقویت احساس امنیت شغلی فعالان در این آزمایشگاه ها خواهد شد.

وی ادامه داد: گذراندن مراحل پیوستن واحدهای تولیدی به مجموعه استاندارد با رعایت برخی پیش شرط ها به صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی واگذار می شود و در تلاش هستیم از توان مجموعه استاندارد برای پیشگیری از وقوع تخلف بیشتر در شرکت های مختلف استفاده کنیم.

23 تا 29 مهرماه هفته استاندارد نام گذاری شده و شعار امسال روز جهانی استاندارد نیز 'استانداردها اعتماد سازند' تعیین شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .