عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دوره آموزشی اقامتگاه های بوم گردی برگزار شد

با همکاری معاونت گردشگری استان گلستان و بخش خصوصی؛

دوره آموزشی اقامتگاه های بوم گردی برگزار شد

دوره آموزشی اقامتگاه های بوم گردی برگزار شد

 دوره آموزشی اقامتگاه های بوم گردی با همکاری معاونت گردشگری استان گلستان و بخش خصوصی در موسسه آموزشی آوای طبیعت گلستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان،: دوره آموزشی توانمند سازی جوامع محلی روستایی در روز 25 اسفندماه امسال با همکاری معاونت گردشگری استان گلستان و بخش خصوصی در محل موسسه آموزشی آوای طبیعت گلستان با حضور 55 نفر از دهیارهای روستاهای هدف گردشگری، مالکین اقامتگاه های بوم گردی و سرمایه گذاران درحال تاسیس اقامتگاه های بوم گردی برگزار گردید.

 هدف ازبرگزاری این دوره ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی که دارای هویت و ساختار بومی باشد و رسیدن به توسعه پایدار می باشد.

 شایان ذکر است در این دوره در خصوص آیین نامه ها و مقررات و استانداردهای اقامتگاه های بوم گردی در ایران ، شناسایی ظرفیت ها و فرصت های استان برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی و طبیعت گردی ،آموزشهایی ارایه شد.

 آموزش های داده شده در این دوره بدین شرح می باشد: شکل گیری و چگونگی توسعه فضاهای جغرافیایی از جمله فضای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و زیست محیطی ، حفاظت از محیط طبیعی و فرهنگی پیرامون، فراهم آوردن تبادل دانش و تجارب عملی دست اندرکاران حوزه گردشگری از داخل و خارج کشور، استفاده از معماری و مصالح بومی و داشتن بافت فرهنگی و فیزیکی خاص با توجه به فرم و منظره و رنگ محیط، استفاده از سیستمهای آبرسانی پایدار و کاهش مصرف آب ، بکارگیری روش هایی برای بازیافت زباله های خشک و دفع دیگر انواع زباله بدون آسیب رسانی به محیط و استفاده از انرژی های پایدار به روش های سنتی و به کارگیری انرژی های نو با استفاده از وسایل مدرن.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .