عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران در اولویت برنامه ها قرار گیرد

امام جمعه موقت گرگان:

رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران در اولویت برنامه ها قرار گیرد

رسیدگی به وضعیت معیشت کارگران در اولویت برنامه ها قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان ، مدیران کل، کارگران منتخب، نماینده تشکل‎های کارگری و کارفرمایی در دومین روز از هفته کار و کارگر که به عنوان «کارگران، ولایت، اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است با امام جمعه موقت گرگان دیدار کردند.
در این دیدار پس از ارائه گزارشی از وضعیت جامعه کارگری استان توسط سعید مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، نماینده از خانه کارگر به ایراد سخنرانی پیرامون مشکلات جامعه کارگری پرداخت و پس از آن رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‎بگیران تامین اجتماعی گلستان به ارائه آماری در حوزه فعالیت خود پرداخت، در این دیدار حجت‎الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان به ایراد سخنرانی پرداخت.
بنا به این گزارش، حجت‎الاسلام قاسم لیوانی در دیدار با مدیران، کارگران و نمایندگان تشکل‎های کارگری و بازنشستگی تامین اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: یک اشکال عمده در قوانین وجود دارد، از میان کارگران تحصیلکرده نه فقط از گرگان بلکه از سراسر کشور باید افرادی به مجلس فرستاده شوند ، کسانی که درد کارگری را می‎دانند و مشکل قشر آسیب‎پذیر را می‎‎بینند باید بر مسند قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه کارگری در مقایسه با سالیان پیش آسان‎تر شده است، تصریح کرد: آن زمان به دلیل سختی کار بسیاری از کارگران جان خود را از دست می‎‎دادند اما اکنون وسایل و امکانات فراهم است.
امام جمعه موقت گرگان به روایتی از امام محمد باقر (ع) پیرامون اهمیت کار اشاره کرد و گفت: تنبلی و بیکاری برای دین و دنیای انسان مضر است، در روایتی از امام علی (ع) نیز داریم ملتی که دست از کار و تلاش بردارد و تنبلی و بیکاری را شعار خود سازد روی سعادت به خود نخواهد دید. 
لیوانی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: باید برای تحققتولید و اشتغال تلاش کرد . وقتی می‎گوئیم اشتغال؛ اذهان مردم به سمت نیروی دولتی سوق پیدا می‎‎کند و متاسفانه این فرهنگ غلط ریشه در گذشته دارد و این تفکر که اگر شغل دولتی داشته باشید نان شما در روغن است همین‎‎طور انتقال وتداوم پیدا کرده است، تفکر جامعه این است که اگر مدرک بگیرند باید شغل دولتی داشته باشند ،در حالیکه شغل دولتی به اندازه بازار تقاضا نیست.
وی بر لزوم ایجاد مشاغل جدید در جامعه تاکید کرد وافزود: باید به دنبال مشاغلی بود که علاوه بر تولید بتواند درآمدزایی نیز به دنبال داشته باشد .
امام جمعه موقت شهر گرگان افزود: مجلس حداقل و حداکثر حقوق کارگر را تصویب کرده است اما کارفرما حداقل آن را برای کارگر محاسبه می‎کند و قانون دست کارفرما را باز گذاشته و کارگر متضرر می‎شود و حتی در پرداخت عیدی کارگران به حداقل‎های آن توجه می‎شود در برخی موارد نیز عیدی کارمندی به کارگران می‎دهند.
لیوانی با بیان اینکه زندگی کارگران تحت فشار است، ابراز کرد: کارگری که دختر و پسر در آستانه ازدواج دارد با این اوضاع فعلی فراهم کردن جهیزیه و وسایل زندگی برای جوانش سخت است .
وی با اشاره به اینکه قوانین باید پشتوانه خوبی برای کارگران باشد، اظهار کرد: یک کارمند 3 الی 4 میلیون تومان حقوق می‎گیرد اما یک کارگر ماهانه 700 یا 800 هزار تومان حقوق دارد. امسال اعلام کردند که حقوق کارگران کمتر از یک میلیون تومان نباشد کسانی که در شرکت‎ها و کارخانجات کار می‎کنند آب باریکه‎ای برای زندگی دارند اما برخی کارگران روزمزد و ساختمانی و ... که شغل دائمی ندارند ، زندگی و معیشت خوبی ندارد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .