عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » طرح مرکز پایلوت خدمات بهزیستی کشور در بخش وشمگیر اجرا شد

با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور،

طرح مرکز پایلوت خدمات بهزیستی کشور در بخش وشمگیر اجرا شد

 با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور طرح مرکز پایلوت خدمات بهزستی کشور به همراه مهد کودک یارانه‎ای، مرکز خدمات روان‎شناسی و اورژانس اجتماعی در بخش وشمگیر و شهر انبارالوم آغاز بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان گلستان، انوشیروان محسنی‎بندپی در حاشیه افتتاح طرح مرکز پایلوت خدمات بهزیستی کشور در بخش وشمگیر اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان گلستان ودر شهرستان آق قلا اجرای شد که در این طرح راهکاری زیر نظر سازمان جهانی بهداشت برای ارتقاء کیفیت زندگی افراد معلول و یا بیماران خاص دنبال می‎شود.

 محسنی بند پی اظهار کرد: در  این طرح توانمندی‎های افراد معلول در ابعاد مختلف جسمی و ذهنی شناسایی و تقویت می‎شود تا  آنها بتوانند به عنوان نیروی کار آمد در جامعه حاضر شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره طرح های خدماتی وحمایتی این نهاد از معلولان کشور گفت  : طرح مسکن برای  11 هزار خانواده دارای دو معلول به بالا و 55 هزار خانواده تک معلول و یا زن سرپرست خانواده اجرایی شده واين طرح همچنان ادامه دارد.

 محسنی افزود: 48 هزار فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش بهزیستی تاکنون انجام شده و  اطلاعات یک میلیون و 315 هزار معلول هم  در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده است

ابراهیم غفاری، مدیر کل بهزیستی گلستان در این مراسم اظهار داشت: با اجرای طرح مرکز خدمات بهزیستی به صورت پایلوت در شهرستان آق‎قلا و شهر انبارالوم درصد خانوارهای دارای معلول، بی‎سوادی، میزان زندانیان موجود، درصد مهاجر از موضوعاتی است که در این شهرستان‎ها مشخص شده است.

وی افزود: گمیشان و آق‎قلا جزو 30 شهرستان محروم بر اساس شاخصه‎ها مشخص شده در کشور محسوب می‎شود و در این راستا در 21 تیر ماه سال 1395 بسته حمایتی از سوی بهزیستی کشور به ما ابلاغ شده است.

غفاری با بیان اینکه کنترل آسیب‎های اجتماعی و افزایش آگاهی گروه هدف، عوامل حمایت کننده و افزایش حمایت روانی از موضوعاتی بود که برای کنترل اجتماعی در دستور کار قرار دادیم.

وی به استفاده از بخش خصوصی در اجرای این طرح  اشاره کرد و افزود: افزایش مهارت زندگی، آموزش خانواده، فرزند آوری، بیماری‎های ژنتیکی ، ایجاد اشتغال از طریق منابع خورد، غربالگری، پیشگیری از محرومیت‎ها، مشاوره و خدمات روان شناسی، توانمند‎سازی گروه‎های آسیب، حمایت بازتوانی زنان آسیب‎پذیر و حمایت از خانواده‎های در خطر آسیب از مواردی است که دنبال می‎کنیم.

محمود امانیان نیز در این مراسم اظهار داشت: بخش وشمگیر 731 نفر معلول دارد و با توجه به مصوبه کشوری این شهر به صورت پایلوت مرکز خدمات بهزیستی راه‎اندازی شد.

وی تصریح کرد: شهر انبارالوم فاقد مهد کودک بوده و بر این اساس امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور دو مهد در این شهر با ظرفیت بیش از 30 نفر افتتاح شد.

رئیس بهزیستی شهرستان آق‎قلا یادآور شد: برای کاهش آسیب‎های اجتماعی و مداخلات امروز در این شهر دفتر مشاوره خدمات روان‎شناسی را راه‎اندازی خواهیم کرد.

امانیان افزود: همه خدمات پیشگیری اجتماعی، توان‎بخشی، معلولیت، زنان سرپرست خانوار، آموزش‎های پیش از ازدواج در این مرکز انجام می‎شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 656
  • کد خبر : 33767