عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کسب و کارهای «بازارمحور» حمایت می‎شوند/ صادرات یک میلیون قطعه روسری ابریشمی از گلستان

مدیرصندوق کارآفرینی امید گلستان:

کسب و کارهای «بازارمحور» حمایت می‎شوند/ صادرات یک میلیون قطعه روسری ابریشمی از گلستان

کسب و کارهای «بازارمحور» حمایت می‎شوند/ صادرات یک میلیون قطعه روسری ابریشمی از گلستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان یکی از استراتژی‎های اصلی این صندوق را حمایت از کسب و کارهای «بازارمحور» متناسب با ظرفیت‎های هر منطقه عنوان کرد.

حسن پهلوری در برنامه تلویزیونی گفتمان که به صورت زنده از صدا و سیمای گلستان پخش شد اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید در سال گذشته یکسری برنامه‎های حمایت از کسب و کارهای بازارمحور را آغاز کرد که امسال نیز ادامه دارد زنجیره تولید روسری ابریشمی در استان درحال شکل گیری است و برنامه داریم تا گلستان به عنوان یکی از قطب‎های تولید روسری در کشور مطرح ‎شود.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان گنبدکاووس هشت واحد تولید روسری در زیر مجموعه صندوق  فعالیت می‎کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون قطعه روسری ابریشمی در این کارگاه‎ها تولید می‎شود که به کشورهای همسایه در آسیای میانه و استان‎های فارس، اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و استان‎های عشایرنشین صادرات انجام می‎شود.
* صندوق کارآفرینی امید تا سقف 100 میلیون تومان در بخش کارآفرینی تسهیلات قرض‎الحسنه می‎دهد
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان با بیان اینکه در سه حوزه به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‎شود، گفت: در بخش مشاغل خانگی تا سقف 10 میلیون تومان، بخش خویش‎فرمایی یا خوداشتغالی تا سقف 30 میلیون تومان و در بخش کارفرمایی و کارآفرینی تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات قرض‎الحسنه پرداخت می‎شود.
پهلوری افزود: تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به صورت سه ساله پرداخت می‎شود و در بخش خویش‎فرمایی یا خوداشتغالی این تسهیلات به صورت چهارساله و پنج‎ساله پرداخت خواهد شد؛ تسهیلات صندوق برای طرح‎های روستایی در حوزه خوداشتغالی؛ به مدت سه الی 6 ماه تنفس برای کارآفرینان درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه منابع صندوق محدود و تعداد متقاضیان تسهیلات فراوان است، ابراز کرد: دولت پیگیری‎های خوبی انجام داد لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کسب و کارهای روستایی و عشایری در مجلس مصوب شده و اکنون آئین‎نامه‎های آن در حال آماده شدن است.
* بیش از صددرصد مطالبات صندوق کارآفرینی امید با همکاری مردم وصول  شد
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: در ماه‎های آینده با تزریق اعتبارات جدید در صندوق که از محل‌های بودجه سال 1396 و هدفمندی یارانه‎ها در نظر گرفته شده  توان صندوق را تا دو برابر افزایش می‎دهد.
پهلوری بیان کرد: تامین اعتبار صندوق از محل برگشت اقساط و وصول مطالبات است متقاضیانی که در سال‎های گذشته تسهیلات از صندوق گرفتند و اقساط  آن را پرداخت می‎کنند همان اقساط را در قالب فصل جدید پرداخت می‎کنیم.
وی از مردم و کارآفرینانی که اقساط خود را به موقع پرداخت می‎کنند قدردانی کرد و گفت: در دو سال گذشته بیش از صددرصد مطالبات با همکاری مردم در استان وصول  شده است.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : صندوق کارآفرینی امید استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .