عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندارد مفهومی مشترک در زبان بین الملل است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی:

استاندارد مفهومی مشترک در زبان بین الملل است

استاندارد مفهومی مشترک در زبان بین الملل است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی استاندارد اظهار داشت: استاندارد یک موضوع مهم در زبان بین الملل است و اثر بسزایی در تجارت، خدمات و تولید دارد.
نورمحمد تربتی نژاد تصریح کرد: شهروندان با استاندارد اطمینان حاصل می کنند که چیزی را که خریداری می کنند سالم و با کیفیت است.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه قرن ۲۱ از نظر کارشناسان قرن کیفیت است، یادآور شد: از نظر کیفیت همه به دنبال این هستند که رقابتی در جهان ایجاد شود و بتوانند در این فضای رقابتی موفق شوند.
تربتی نژاد افزود: در برنامه ششم توسعه و چشم انداز کشور به استاندارد توجه شده و برای اینکه بتوانیم از اقتصاد نفتی خارج شویم باید به استاندارد توجه کنیم.
وی اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی باید به استاندارد در کالا، استاندارد در خودروسازی، کاهش تلفات انرژی و ایجاد استاندارد زنجیره تولید غذایی توجه شود.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر کنترل کیفیت کالاها، استاندارد تعیین کننده است و در صادرات یکی از مشکلاتی که داریم این است که کالای ما کیفیت خوبی برای صادرات ندارد.
تربتی نژاد افزود: استاندارد از کالاهای غیر مرغوب باید جلوگیری کند و از سوی باید مانع ورود کالای بی کیفیت در کشور شود.
وی با بیان اینکه در حوزه استاندارد رتبه بیست سوم در بین کشورهای جهان را داریم، تاکید کرد: آزمایش کالا و صدور نشان استاندارد یکی از وظایف استاندارد است که باید به آن توجه شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .