عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خطرآفرینی چهار راه مرگ آق قلا کاهش یافته است

با ایمن سازی و بهسازی محور گرگان-آق قلا-اینچه برون:

خطرآفرینی چهار راه مرگ آق قلا کاهش یافته است

خطرآفرینی چهار راه مرگ آق قلا کاهش یافته است

 رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اعلام اینکه بهسازی و ایمن سازی محور گرگان- آق قلا- اینچه برون(چهارراه مرگ یا تقاطع کمربندی آق قلا) با رشد فیزیکی 60 درصدی درحال اجراست، گفت: خطرآفرینی محور با اجرای این پروژه به حداقل رسیده است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان،"ابوطالب جلینی کرد" در گفت و گوی خبری با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل، افزود: محور گرگان-، آق قلا- اینچه برون از محورهای ترانزیتی و پرتردد استان است که وجود چهارراه در حدود 15 کیلومتری آن، محور را حادثه خیز و خطرناک ساخته بود که با اجرای این پروژه، ایمنی محور به حد چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بهسازی و ایمن سازی محور شامل احداث میدان با عرض های تعریضی به طول 11 متر در تقاطع آق قلا به بندرترکمن و احداث رمپ های ورود و خروج میدان به طول میانگین 300 متر می شود.

جلینی کرد اضافه کرد: علی رغم افزایش مقداری از طول مسیر خودروها در محور، اما به دلیل ایمنی محور از مدل فعلی ساخت میدان، استفاده شده است.

به گفته وی، ایمن سازی و بهسازی محور از سال 93 با اعتباری به مبلغ 32 میلیارد و 750 میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت که به دلیل عدم تخصیص بموقع و مورد نیاز، اتمام آن، طول کشیده است.

وی با بیان اینکه در صورت تخصیص بموقع منابع مالی، روند اجرای پروژه تسریع پیدا می کند، ادامه داد: اعتبار پروژه از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین می شود.

 




نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .