عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رییس اداره تعاون کار آزادشهر: کاریابیهای غیر دولتی در تنظیم بازار کار نقش موثری دارند


رییس اداره تعاون کار آزادشهر: کاریابیهای غیر دولتی در تنظیم بازار کار نقش موثری دارند

 رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان آزادشهر گفت: کاریابیهای غیر دولتی در ایجاد اشتغال و تنظیم بازار کار نقش موثری دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی آزادشهر، حسن قدیمی در جلسه بررسی راهکارهای تحقق سهمیه پیش بینی شده اشتغال با حضور مدیران کاریابیهای غیردولتی این شهرستان گفت: کاریابیهای غیر دولتی در راستای اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی تاسیس شده اند که می توانند در کنار اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی به بازار کار رونق ببخشند.

وی افزود: دفاتر کاریابی های غیردولتی نقش مهم و اساسی را در تنظیم بازار کار دارند که می توان به ارائه مشاوره شغلی به افراد جویای کار، کسب فرصتهای شفلی، ارتباط قوی با سازمانها، کارگاه ها و شرکت های دولتی و خصوصی برای ارائه راهنمایی های لازم، معرفی افراد جویای کار به فرصتهای شغلی و شناسایی و دسته بندی جویندگان کار براساس مدرک تحصیلی، جنس، سن و مهارت فنی اشاره کرد . 

قدیمی با اشاره به دلایل عدم تحقق صددرصدی سهمیه اشتغال این شهرستان گفت: در مواقعی برخی از کارفرمایان بدون اطلاع از توان،تخصص و خدمات اشتغال از نیروهای ناکارآمد استفاده می کنند و این مهم در عدم تحقق سهمیه اشتغال شهرستان تاثیر دارد که در این زمان نقش دفاتر کاریابی غیر دولتی بیشتر احساس می شود .

رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی آزادشهر، تاسیس دفاتر کاریابی غیردولتی را با نگاه واگذاری قسمتی از وظایف دستگاه های دولتی در زمینه اشتغال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه نخست امسال 268 نفر به عنوان جوینده شغل در کاریابیها ثبت نام کرده اند و تعداد بکارگمارده شدگان نیز 76 نفر می باشد که باید ترتیبی اتخاذ شود تا با همکاری کاریابیهای شهرستان در ماه های باقیمانده سال 96 این تعداد افزایش پیدا نماید.

قدیمی در پایان تاکید کرد: دلایل عدم تحقق صددرصدی سهمیه اشتغال باید از سوی کاریابیها در هشت ماهه نخست سال جاری مورد تحلیل قرار بگیرد و راهکارهای پیش بینی شده در مورد ایجاد اشتغال اجرایی شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 741
  • کد خبر : 39919