عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیر احیای طلای سفید هستیم

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان:

پیگیر احیای طلای سفید هستیم

 دکتر مختار مهاجر، رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در راستای پیگیری موارد مطرح شده در سفر اخیر هئیت دولت به استان، موضوع احیا پنبه و توسعه آن یکی از محورهای مهمی بود که از طرف نماینده ولی فقیه آیت الله نورمفیدی، استاندار، دستگاه اجرایی و نمایندگان به عنوان مطالبه جدی مردم طرح شد.

در نشست مشترک سازمان جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی و کشاورزی استان در جهت احیا و توسعه صنعت پنبه برگزار شد. نشستی که خبر از احیا "سرزمین طلای سفید" دارد هم چنین وزیر جهاد کشاورزی، مهندس حجتی تاکید ویژه ایی بر کشت پنبه با پارامترهای تاثیرگذار، در طی این سفر داشته اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه این نشست گفت: بعد از بحث ها و کار کارشناسی جدی تصمیم گرفته شد یک گروه پیگیری با دو کمیته زراعت و تحقیقات و کمیته صنعت و بازرگانی تشکیل و راهکارهای توسعه پنبه در حلقه های مختلف تولید تا فرآوری را مدنظر قرار داده و طرح و برنامه اجرایی آن را مدون کنند.

در پایان نشست مشترک دکتر مختار مهار خاطرنشان ساخت: در زمینه احیا و گسترش صنعت پنبه باید به نکاتی نظیر کیفیت و کمیت تولید بذر، تامین ماشین آلات مورد نیاز جمع آوری وش پنبه و هماهنگ بودن کشاورزان، صنعت گران و بازرگانان به گونه ایی که منافع تمام حلقه های این صنعت دیده شود.

گفتنی است در سفر هفته گذشته دولت یازدهم به استان، توجه ویژه به صنعت پنبه و رونق آن مورد مطالبه تمام مسولان استان و مدنظر ریاست جمهوری بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : قاسمی
  • بازدید : 1007
  • کد خبر : 4053