عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » درآمد تبصره 3 هر شهر برای طرح های عمرانی همان شهر هزینه می شود

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا گلستان:

درآمد تبصره 3 هر شهر برای طرح های عمرانی همان شهر هزینه می شود

  معاون خدمات مشترکین و درآمد آب و فاضلاب استان گلستان گفت: درآمد حاصل از محل تبصره 3 در هر شهر برای اجرای طرح های عمرانی آب و فاضلاب در همان شهر هزینه می شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان مهندس داود احمدی نصرآبادی در گفتگو با پایگاه خبری این شرکت افزود: تبصره 3 در واقع مشارکت مالی مردم برای اجرای طرح های آب و فاضلاب مانند بازسازی شبکه آب و فاضلاب، حفر چاه، خرید مخزن و بازسازی تاسیسات و کاهش هدررفت آب می باشد.
به گفته وی، این تبصره مطابق قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری در قبوض اعمال می شود.
وی اظهار کرد: با وجود اضافه شدن این تبصره به قبض های آب، کمتر از 40 درصد قیمت تمام شده آب از سوی مشترکان پرداخت می شود.
مهندس نصرآبادی با اشاره به میزان آب بها تصریح کرد: در بخش مسکونی تا الگوی مصرف کمتر از یک سوم قیمت تمام شده آب از سوی مشترکان پرداخت می شود.
نصرآبادی افزود: الگوی مصرف آب معادل 20 مترمکعب برای هر خانواده در طول یک ماه می باشد و چنانچه بیش از این میزان آب مصرف کنند مبلغ تبصره 3 نیز متناسب با میزان مصرف افزایش می یابد.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا گلستان با بیان توضیحاتی درباره آبونمان درج شده بر روی قبوض آب، گفت: آبونمان مبلغی است که هر مشترک بطور ماهانه جهت آماده نگه داشتن شبکه و انشعاب آب و فاضلاب پرداخت می نماید.
وی افزود: مبلغ آبونمان براساس تعداد روزها و تعداد واحدهای مندرج در قبوض آب محاسبه شده و درآمد حاصل از آن نیز برای تعویض کنتورهای خراب و رفع اتفاقات هزینه می شود.
مهندس نصرآبادی گفت: در صورتی کنتور خود به خود خراب شود، بطور رایگان تعویض می شود این در حالی است که مشترک در نگه داشتن آن کوتاهی نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: عمر مفید کنتورهای آب 5 سال است و بهتر است کنتورهای آب هر 5 سال یکبار تعوض شود و از آنجاییکه تعویض این کنتورهای هزینه زیادی را برای خانوده ها دربردارد، شرکت آب و فاضلاب نسبت به تعویض کنتورهای خراب اقدام می نماید.
نصرآبادی یادآور شد: در استان 270 هزار دستگاه کنتور وجود دارد و از این تعداد نزدیک به 40 درصد از کنتورها  کنتور عمر بالای 40 سال دارند که میزان مصرف آب را بطور دقیق نشان نمی دهند و این امر موجب هدررفت بیش از اندازه آب می شود.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا گلستان گفت: با تعویض کنتورهای خراب گام موثری در جهت مدیریت مصرف آب برداشته می شود.
وی در پایان از مشترکین خواست تا با رعایت الگوی مصرف آب از هدر رفت این نعمت خدادادی جلوگیری نمایند و در نگه داشتن کنتورهای آب کوشا باشند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 779
  • کد خبر : 40617