عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون کارگلستان خبرداد: ۱۲هزار و ۶۶۹ اشتغال ثبت شده در سامانه رصد


مدیرکل تعاون کارگلستان خبرداد: ۱۲هزار و ۶۶۹ اشتغال ثبت شده در سامانه رصد

 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از ثبت 12 هزار و 669 نفر اشتغال در سامانه رصد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: سهمیه استان در اشتغال فراگیر ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل بوده که تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۹ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌ها افزود: در گمیشان 102 درصد تعهدات محقق شده و در بقیه شهرستان‌ها نیز این آمار بیش از 60 درصد است.

مازندرانی با اشاره به طرح کارورزی تصریح کرد: سهمیه‌ای که در این طرح برای استان در نظر گرفته شده 4 هزار و 320 شغل است که تاکنون 551 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در 448 واحد مشغول به کار شده و بیمه مسئولیت مدنی آنها انجام گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان همچنین از سهمیه ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان استان از تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: تاکنون۷۰۰ نفر در استان از این تسهیلات استفاده کرده اند که ۸۰ درصد آن ها خانم ها هستند.

وی ادامه داد: در بند الف و ب تبصره 18 نیز حدود 427 میلیارد تسهیلات داریم که تاکنون 200 میلیارد تومان آن در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت پرداخت شده است.

مازندرانی با بیان اینکه سهم گلستان از اعتبارات ۱۲ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی که بر اساس شاخص‌ هایی همچون جمعیت روستایی و درآمد مشخص شده ۳.۸۶ درصد است، خاطرنشان کرد: برای هر شهرستان استان گلستان حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که تاکنون ۱۶۲ میلیارد تومان مرحله نخست به گلستان ابلاغ شده است و باید با سرعت جذب شود.

وی با اشاره به فرآیند دریافت این تسهیلات اظهار کرد: افراد متقاضی در گام نخست درخواست و طرح را به دستگاه اجرایی تحویل می‌دهند، این درخواست‌ها در کارگروه اشتغال شهرستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، پس از انجام استعلامات بانکی و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی می‌شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 626
  • کد خبر : 40776