عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از آب باران برای مصارف غیرشرب در دستور کار قرار گیرد

مدیرعامل آبفا گلستان:

استفاده از آب باران برای مصارف غیرشرب در دستور کار قرار گیرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: در راستای تفاهم نامه استانداردسازی تاسیسات آب و فاضلاب استفاده از آب باران برای مصارف غیرشرب در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس محمدهادی رحمتی در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی استان گفت: با توجه به ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون "توسعه و بهینه سازی آب شهری"، پیش بینی جمع آوری و ذخیره سازی آب باران با رویکرد تغذیه آب زیرزمینی و استفاده از آن در مصارف غیرشرب مانند شستشوی ماشین و حیاط و آبیاری فضای سبز خانگی در دستور کار شرکت قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با پیش بینی سیستم استفاده مجدد از آب باران علاوه بر تغذیه آب های زیرزمینی از ورود روان آب ها به شبکه فاضلاب و همچنین بروز مشکل در تصفیه خانه جلوگیری می شود.
مهندس رحمتی به اتخاذ راهکارهای تشویقی برای استقبال مشترکین از این طرح اشاره کرد و گفت: برای مشارکت مشترکین در این طرح، پیشنهاد شده سازمان نظام مهندسی تسهیلات ویژه ای برای مالکین و سازندگان درنظر گیرد.
وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز تخفیف ویژه در هزینه های دفع فاضلاب برای مشترکینی که با تایید نظام مهندسی نسبت به نصب تاسیسات بازچرخانی آب و جمع آوری آب باران اقدام نمودند، در نظر می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان یادآور شد: تفاهمنامه "استانداردسازی تاسیسات آب و فاضلاب" با هدف استاندارد نمودن شبکه داخلی اماکن در راستای بهینه سازی مصرف آب و تخصصی کردن نصب انشعابات آب و فاضلاب در دو شهر گرگان و گنبد از مهر ماه شروع شده و بزودی در سایر شهرها اجرایی می شود.
وی افزود: نظارت دقیق بر انجام عملیات جداسازی تاسیسات آب باران از شبکه فاضلاب و اتخاذ تدابیر لازم جهت عدم امکان ورود آب باران به شبکه فاضلاب و جلوگیری از خسارت ناشی از شکستگی انشعاب و هدر رفت آب از مزایای این تفاهمنامه به منظور مدیریت صحیح بر شبکه های فاضلاب می باشد.
در پایان رییس سازمان نظام مهندسی از توجه ویژه مهندس رحمتی به قوانین و همت ایشان در پیشرو بودن جهت اجرای کامل قانون و مقراررت مرتبط با این تفاهم نامه تقدیر و تشکر نمود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 629
  • کد خبر : 40857