عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص بخشي از تسهيلات صندوق مسكن يكم به نوسازي بافت هاي فرسوده گلستان

مدير كل راه و شهرسازي گلستان:

اختصاص بخشي از تسهيلات صندوق مسكن يكم به نوسازي بافت هاي فرسوده گلستان

اختصاص بخشي از تسهيلات صندوق مسكن يكم به نوسازي بافت هاي فرسوده گلستان

دبير ستاد احياي بافت هاي فرسوده گلستان اعلام كرد: بخشي از تسهيلات صندوق مسكن يكم براي نوسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان پرداخت مي شود.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس"حسين محبوبي" در گفت و گويي خبري با اشاره به اينكه اين تسهيلات پس از مرحله پي ريزي به واحدهاي مذكور پرداخت مي شود، گفت: سال گذشته سهميه پرداخت تسهيلات در استان يكهزار و 700واحد مسكوني بوده اما در سالجاري بيش از 7000 واحد مي توانند از اين تسهيلات بهره مند شوند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان افزود: در ده ماهه سالجاري تاكنون 316 واحد براي دريافت اين تسهيلات به بانك هاي عامل معرفي شده اند.كه 217 واحد آن به بانك مسكن بعنوان بانك تخصصي معرفي و مابقي نيز به ساير بانك هاي عامل معرفي شده اند.

محبوبي ادامه داد: تسهيلات صندوق مسكن يكم صرفا براي ساخت واحدهاي مسكوني در بافت فرسوده در قالب عقد مشاركت مدني با توجه به حجم پروژه در 24 ماه معادل 2سال وحداكثر مجموع دوران مشاركت مدني و فروش اقساطي طرحها نيز144 ماه معادل 12 سال مي باشد. همچنين پرداخت اين تسهيلات به صورت مرحله اي ومتناسب با پيشرفت فيزيكي پروژه طبق نظر ارزياب بانك صورت مي گيرد.

اين مقام مسئول اعلام داشت : شرايط پرداخت تسهيلات نوسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان در بانكهاي عامل به ازاي هر واحد مسكوني در شهرهاي گرگان و گنبد 400 ميليون ريال با نرخ 18 درصد است كه دولت متعهد به پرداخت 10 درصد آن از محل يارانه بخش مسكن كه اين موضوع از سوي  اين اداره كل در حال پيگيري به منظورتحقق آن مي باشد.

وي اضافه كرد: در ساير شهرهاي استان نيز رقم اين تسهيلات 300 میلیون ریال مي باشد.

محبوبي ادامه داد: اين تسهيلات هم به متقاضيان نوسازي و هم به انبوه سازان پرداخت مي شود.

مديركل راه وشهرسازي استان گلستان افزود: استفاده مردم و انبوه سازان از ضوابط تشويقي يكي ديگر از اهداف نوسازي و بهسازي واحدهاي مسكوني مستقر در بافت هاي فرسوده استان براي حضور بيشتر مردم و انبوه سازان در اين مناطق مي باشد.

محبوبي خاطرنشان كرد: متقاضيان با مراجعه به اداره عمران و بهسازي شهري اداره كل راه و شهرسازي و در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازي مي توانند جهت بهرمندي از اين تسهيلات به بانك هاي عامل معرفي گردند.

 16 شهر استان گلستان داراي بافت فرسوده به مساحت بيش از دو هزار و 28 هكتار است كه 973 هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده اند.

بافت های فرسوده گرگان مرکز استان گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می شود.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .